Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

Har 2 st Jaguar XKC, helt underbara :love:

Jag har en Jacson santa cruz:love: Älskar den mjuk o ligger perfekt på ponnyn.Tävlings sadel ska vi köpa nästa fredag.Nån som vet nån bra till arab?:D

nä det känns inte konstigt, jag trivs jättebra i min sadel. de kanske inte är extremt korta heller, jag har skitdålig koll på sånt :p beror nog på vad man är van vid åxå, jag hade ridit i ett par månader enbart i en hopp/allroundsadel innan jag köpte min dressyrsadel...och dessförinnan nästan bara i diverse ponny(hopp)sadlar på ridskolan.
provade bara en sadel och det var denna, och eftersom jag gillade den från början behövde jag inte fundera nåt över mått mm.
men typ såhär ser det iaf ut när jag sitter i den.
dressyr.jpg

Ojj blir ju bara lite avundsjuk:angel: Grymt fin häst:love:

Har två bomlösa svarta, en allround och en stubben Tristan Lyx, den är hård i sitsen som alla stubbens är, men jag har liksom vant mig vid den och sitter jättebra i den! Ska ha en ny sadel till min P.R.E nu, en dressyrsadel, men vad ska man köpa??????? pust, det är som en labyrint hos sadelmakaren.

Jag har letat länge och provat det mesta på min P.R.E men hade sadelutprovaren ute igår och provade igenom Amerigo sadlarna.
Nu har vi beställt en helt underbar Amerigo DJ dressyr :love: :love: :love: som är den första sadel hittills som legat riktigt bra på min väldigt känsliga grabb och som han dessutom älskade.

Jag rider i en Sommer Egon v. Neindorff. Den är ljuvlig.

Egon_von_Neindorff.jpg

Fast min är av en tidigare modell tror jag.

Har en Wintec Isabell Werth som jag älskar men den hästen är dräktig så den används inte nu.

Har en Frank Baines Excel som jag haft på unghästen men hon har växt ur den, så den ska säljas.

Rider just nu unghästen i en Pessoa AP Don Neco. Helt underbar sadel som jag aldrig kommer göra mig av med.

Har även en gammal Hubertus allround sadel som läggs på unghästar...

Jag håller på att knega runt för att få råd med en ny dressyrsadel nu.. men det lär dröja. :D

Jag har letat länge och provat det mesta på min P.R.E men hade sadelutprovaren ute igår och provade igenom Amerigo sadlarna.
Nu har vi beställt en helt underbar Amerigo DJ dressyr :love: :love: :love: som är den första sadel hittills som legat riktigt bra på min väldigt känsliga grabb och som han dessutom älskade.

DEN skulle jag verkligen vilja se bilder på när du har. Har läst info om den på ridin, men de har ju ingen bild.. Hur var knästöden och sitsen på den? Bred kanal?

Den är så lik Amerigo cc att det nästan inte går attt se skillnad.
I stort sätt enda skillnaden är att ryttarens tyngdpunkt hamnar typ 1 cm längre bak i cc´n. Man får en betydligt friare sits än i de djupa sadlarna, knästöden är precis lagom stora (tillräckligt mycket för att jag ska kunna sitta kvar i capriollerna :D ) och den är gudomligt mjuk och mysig :love:

jag har en stübben tristan lyx. Den är faktiskt riktigt skön, dock ingen drömsadel....

Jag får dra med mig kamerastackaren till stallet då ;)
Nu laboerar jag fram något tills jag får min correction padd som ska lyfta framvalvet, ack o ve. Men denna sadeln är bara :love: för honom och mig! Vi är så lyckliga!

Jag rider i en Bates Caprilli.... Underbar sadel!!! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka