Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

japp det är samma Cervia jag har haft hela tiden.
jo, jag hoppar ju dessutom och rider gärna mycket i korta läder ute och så - det blir kanske mer naturligt med lite kortare kåpor då.

Och den ligger fortf bra? Herre min gud vad orättvist, köpte min Classic i Juni och byter redan nu... :crazy:

Medryttarpållan har en Morris & Nolan dressyrsadel, vet inte vilket märke men den är ganska gammal tror jag.. Förra hästen hade den också..

Den är helt okej att rida i, har inte ridit i så många dressyrsadlar så jag har inte mkt att jämföra med :p Men jag tycker att den är skön.

Vad rider du i för dressyrsadel och vad tycker du om den?:)

Jaa du, detta med att hitta en ny sadel till min dam har vart ett smärre kaos :angel: Det är ju så svårt att hitta den rätta!
Men efter att ha kollat på olika begagnade modeller, varav ingen passade 100%, så provade vi en ny Appaloosa Prestige, den är helt underbar :love:
Har bara haft den ett par dagar, men både hästen o jag är kära :d
Nu ska det ut o skrittas i snön o låta sadlen forma sig, sen blir det att börja träna igen :banana:
Skulle ngn ha ett tips på ett matchande träns skulle jag vara överlycklig.. :angel: Sadeln är svart :D

Fast jag har ju Amerigo och då kan man byta o ha sig mellan olika sadlar o bara betala mellanskillnad, funkar alldeles prima.

Rider i en Albion Style. Jätteskön att rida i men ligger tyvärr inte så bra på hästen längre (för rak). Ska se vad som händer efter omstoppningen men det blir nog till att köpa en ny :(

Jag vet faktiskt inte men eftersom Vega'n är så mkt billigare än Classicen blir det nog inte många kronor :) Känns sjukt bra hur som haver :)

kl

Har en County Connection. Var den vidaste jag kunde hitta så att den skulle passa min häst!:) Älskar den, lagom stöd överallt, bra skinn (inte blankt för det gillar jag inte), passar hästen eftersom den är låg i modellen, altså inte onödigt hög vid manken osv. Och den passar till och med mej!:bow:

Vad rider du i för dressyrsadel och vad tycker du om den?:)

Jag har en Jeremy Rudge.
Det var den sadeln min häst sa ja tack till.
Det har tagit många månader att lära sig sitta i den, och det känns inte riktigt "hemma" än.

Jag kan inte mycket om sadlar, och har provat flertalet olika, och det finns ingen jag känner att "guuud, vad skön".

Jag kikade och klämde och kände på båda modellerna nu i veckan, och jag måste faktiskt säga att jag inte alls tyckte om lädret på batesen:o
Sen försöker jag använda så lite läder som möjligt också, så mitt samvete är rent iom att jag inriktar mig på wintecen:D
Hade iof aldrig kunnat betala nästan 18', så då hade det blivit en begagnad, och då har jag hellre en ny wintec:p
Jag är knas!

Haha, Hugomanke?!:rofl:
Är det någon allmän benämning som jag har missat?!
Hästen som är aktuell för mig är en fullblodskorsning som jag bara träffat en gång, på provridningen, och det var sisodär två veckor sedan. Mitt minne är inte det bästa:angel:
Men vad jag kan minnas hade hon också både hög och lång manke!
Om ryggen var särskilt rak eller svängd.. nja, snarare mittemellan någonstans:o

Jaja, jag ska ju inte prova ut den själv så det är väl lugnt tills dess!

Tycker den är så himla bekväm att sitta i också, man sitter som klistrad! Många lädersadlar är för hala för min lilla (ehh stora:devil: ) rumpa.
Iof var hästen jag red i en wintec isabell ett stort brett halvblod, och lilla tjejen jag ska köpa (om hon går igenom då) känns ungefär som raka motsatsen.

Ursäktar flummigt inlägg, det är lördag och mitt i natten;)

Senast ändrad:

en Prestige Lucky Dressage. Trivs bra i den :) , bra stöd och djup i sätet, inte hård men hade gärna fått vara lite mjukare o lite mindre hal. Hästen tycker om den :p

*kl*

Jag har en County Competitor och en Albion style. Måste dock byta ut Albion-sadeln då den inte passar hästen längre:(

Jag har en wintec isabell werth till min häst. Provade först en begagnad bates isabell (med ullstoppning), men tyckte att sätet var bredare i den än i wintecen. Dessutom tyckte hästen bra mycket bättre om luftstoppningen än om ullstoppningen...

Jag trivs jättebra i sadeln:love:

4455635.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka