Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

en zaldi atlanta som både jag och hästen älskar. lagomt stöd utan att bli låst!

Jag rider i en omärkt sadel. Den är alltså inte godkänd av sadeltillverkaren av det märket.
Men egentligen skulle det ha varit en: county modell: competitior

Här är bild på det.. på hästen då ;) Synd bara att jag råkar ha både rumpvärmare OCH ländtäcke.. hela sadeln syns ju inte.. kan lägga upp en annan bild senare.

BajazzoJag1.jpg

(Ursäkta storleken)

Jag fick ett "psykbryt" och köpte på vinst och förlust en Passier Antares på öppet köp. Den kommer med lite tur idag, skickade min HdR söderut i går och jag hoppas att den får ett fortsatt bra liv på ngt varmare breddgrader :)

Har 2 dressyrsadlar: 1 Childeric dac, 1 Prestige venus D
+ en billig syntethoppsadel.

Childericen är favoriten :love: men prestigen kommer inte långt efter

Jag har en Jacson santa cruz:love: Älskar den mjuk o ligger perfekt på ponnyn.Tävlings sadel ska vi köpa nästa fredag.Nån som vet nån bra till arab?:D

Jag provsatt en sådan igår, alltså en Santa Cruz Arthur de Lux, hette den visst. Blev himla överraskad över att den kändes så bra. Fler som har provat att rida i den, kanske på en riktig häst ;)?(jag fick bara prova den på det magra strället som står i sadelhörnan i ridsportsavdelningen..)
U

Jag provsatt en sådan igår, alltså en Santa Cruz Arthur de Lux, hette den visst. Blev himla överraskad över att den kändes så bra. Fler som har provat att rida i den, kanske på en riktig häst ;)?(jag fick bara prova den på det magra strället som står i sadelhörnan i ridsportsavdelningen..)
U

Ooo den är underbar o rida i:love:
Den är som en soffa:D oså på nått sätt blir sittsen assa bra i den me:D
Tycker nästan lika mk om den som om ponnyn:p
Haha nej då skojja bara men den är underbar:D

Jag fick ett "psykbryt" och köpte på vinst och förlust en Passier Antares på öppet köp. Den kommer med lite tur idag, skickade min HdR söderut i går och jag hoppas att den får ett fortsatt bra liv på ngt varmare breddgrader :)

Japp! Nu kan jag svara i denna tråd att jag har en Passier Antares :)

*kl*

Rider just nu i en märkeslös, som jag löpt begagnad för 2500...

Men den är jätteskön att rida i och ligger bra på hästen!

Jag har en prestige Hippo. Tyckte inte om den från början, men börjar vänja mig nu. Saknar dock min förra (en Wellington Elite.) Den låg tyvärr inte bra på hästen :cry:
Bild på min Prestige:
7737168.jpg

Jag har en Hubertus och en County. Vet ej vilka modeller det är eftersom jag inte köpte någon av dem ny... :/
Båda är oerhört sköna och bekväma att rida i och ger mig en bra dressyrsits :)

Ja men det var ju inte illa ;). Hur länge har du haft den?
U

fyra månader lite drygt:p
Den är värkligen super bra o min ponny hade ont i ryggen av den gamla sadeln men den här funkade ändå;)
Värkligen en kanosadel:love:

Vad roligt! Nu är jag inte så märkesfixerad av mig, men hon i affären bad mig sitta i den och höll för märket.. Vilket hon inte behövt, bryr mig som sagt inte så mycket om vad sadeln heter så länge den är bra :)
Ulrika

Har en KenTaur Artemis som är utprovad till ponnyn.
Stooora stöd som jag trivs jättebra med. :D

Vad roligt! Nu är jag inte så märkesfixerad av mig, men hon i affären bad mig sitta i den och höll för märket.. Vilket hon inte behövt, bryr mig som sagt inte så mycket om vad sadeln heter så länge den är bra :)
Ulrika

Varför höll hon för märke?:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka