Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

länken funkar inte?

Men är det Inova extended du menar? för dom är STOOORA, mycket skön! fast skänklen kom lite för långt bak..

japp, det var de jag menade. jag fixade bilden.

Jo dom är stora. Jag hoppas sadeln kommer hit snart, skulle så gärna vilja prova

De är jättesköna, ska komma nu i mitten på april! Jag får min när som helst..!

Sköna att sitta i och hästen gillade dem skarpt..

Men ursäkta då, tänkte bara att det inte är så kul att betala en hel massa pengar för en sadel som ligger i bakvikt och kommer ge din häst ont i ryggen. :crazy:

Om sadeln verkligen är måttad så finns tre alternativ:
-den som gjort det har slarvat
-du har sadlat för långt fram
-hästen har blivit bredare efter att måtten togs.

Det borde varai ditt intresse att se till så sadeln passar, och är det inte så att du sadlat för långt fram så ska du klaga på den, för den ÄR för trång, samma vad du säger... Jag har haft Prestige sadlar till mina hästar i många många år och jag vet hur dom ska ligga!!! Även Victovie har en prestige så det är inte så att vi inte vet vad vi snackar om.

Har äntligen fått tag i en sadel som passar min nordis, får ju inte tävla i freeform(men säljer den aldrig).
Tro det eller ej men Zaldi New Kent 34" passar o hon är BRED:bow:
Superskön sadel o värd vart enda öre:angel:

*kl*

Jag har en Crown Warmblood som ligger bra på hästen men jag hamnar lite fel i den så jag är sugen på en ny sadel men det är ju sån djungel :crazy:

Hur är sätet i Innovan? Är det djupt? När man tittar på bilderna på den så ser det inte så djupt ut.

Jag har en Globus Clic dressyr. Tycker den är jätte skön även om den kunnat vara en smula mindre hal. Men med M&N sadelbalsam blir den perfekt :love:

Pratade med ridsportbutiken och sadeln det är påväg :banana:
eftersom det blir ny häst snart så kanske, kanske :p

Batessadlarna passar ju på de flesta typer utav hästar

KL*
Jag rider i en ANKY.
Trivs som fisken i vattnet!
Den är väldigt mjuk och man kommer nära hästen.

Jag rider i en ANKY paris pessoa tror jag den heter, köpt ganska nydligen och är en sålänge väldigt nöjd :);)

Hämtade hem min nya sadel i Lördags!

Bates Innova:
Bilder:

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

IMG_0003.jpg

Vissa i detta forum är fantastiska. Är bara ute efter att hitta fel. Ofta om ngn ber om hjälp och åsikter så är det vissa som genast måste panga på om något som den inte ens bett om hjälp om och så spårar tråden ur.
Har jag bett om din åsikt om hur sadeln ligger? :crazy: Jag vet att den ligger för långt fram. Men nu var det sadeln i sig som var intressant.

Ursäkta? Det var inte alls meningen att låta besserwisser, jag är allt utom det, jag lovar. Jag bara frågade, inget illa menat alls

Har oxå en Pfiff Amaretto. Blev rekomenderad den av Sadelmagasinet och det har jag aldrig ångrat. Sitter otroligt bra i den och den var inte dyr men ändå en bra sadel...

Rekomenderas !!!!!!!
Låter intressant,utprovaren trodde bla att Pfiff kan passa min häst:)

*kl*

Oj!
Håller den här tråden i sig än:D

Jätteroligt att höra vad alla rider i för sadlar, och omdömmen om dem!
Jag är fortfarande inne på en wintec isabel, kommer provas ut så fort mitt stall blir fritt från isolering...
Sadelprovaren trodde den skulle passa min häst, så jag håller tummarna:love:

Men ursäkta då, tänkte bara att det inte är så kul att betala en hel massa pengar för en sadel som ligger i bakvikt och kommer ge din häst ont i ryggen. :crazy:

Om sadeln verkligen är måttad så finns tre alternativ:
-den som gjort det har slarvat
-du har sadlat för långt fram
-hästen har blivit bredare efter att måtten togs.

Det borde varai ditt intresse
att se till så sadeln passar, och är det inte så att du sadlat för långt fram så ska du klaga på den, för den ÄR för trång, samma vad du säger... Jag har haft Prestige sadlar till mina hästar i många många år och jag vet hur dom ska ligga!!! Även Victovie har en prestige så det är inte så att vi inte vet vad vi snackar om.
Precis som du skriver så borde det ligga i mitt intresse, inte ditt. :crazy: Har redan skrivit att den ligger för långt fram. Hjälp du de som ber om det istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka