Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Som jag skrev i en annan tråd, undrar jag vad de här bolivianska klasserna motsvarar i svenska (det var för länge sen för att jag ska...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: svea
·
Dressyr Vad finns det att välja på? OS och Passier vet jag, men förutom dom? Tankte kanske det kunde finnas nåt billigare, annars får jag väl...
2
Svar
34
· Visningar
4 416
Senast: Victovie
·
S
Dressyr Satt och funderade hur blir man tex. rasdomare eller dressyrdomare? Vart kan man vända sig? Vad krävs?
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Unica
·
U
Dressyr har en kompis som har en ganska så komplicerad häst, den accepterar inte att någon ny kommer upp och bestämmer, så sist när tränaren...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 617
Senast: karatefisken
·
Dressyr Några förslag på dressyrsadlar med close contactkänsla eller enkelkåpa? Prisklass eller passform får jag fundera på sen, vill bara veta...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 278
·
Dressyr Som rubriken lyder hur klättrar ni för att få bästa resultat (stärka rygg o bak)? Har alltid fått lära mig att det bästa (skonsammaste...
2
Svar
33
· Visningar
4 267
Senast: Essepesse
·
  • Låst
Dressyr Hej! Hade idag en berömd tysktränare i stallet. Inte jag som red men tittade när han tränade ett ekipage på Msv-Svår nivå. Väldigt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 629
Dressyr sitter här och biter på naglarna. Varför vet jag inte, att bli nervös är otroligt onödigt men så fort jag är uppe på hästen blir det som...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: lektra
·
Dressyr Är det tillåtet i dressyr, eller kan man bli diskvalificerad för det?:confused:
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: hopp_o_galopp
·
Dressyr Har ni ett speciellt träns när ni tävlar? Ett lite finare som ni inte använder dagligen? Jag fyndade ett Kiefferträns igår som jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 636
·
Dressyr Har börjat rida min gamla häst igen efter lång vila och det har gjort att en del funderationer blivit ställda på sin spets. Just det här...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Asa_S
·
B
Dressyr Behöver goda råd och beskriver här mitt problem. Har sedan en tid tillbaka en 9-årig valack (holsteinare) som jag upplever svår att...
2
Svar
20
· Visningar
2 146
Senast: Bissou
·
N
Dressyr Ni som har tävlat/tittat på LA:1 ponny, vilka procent har de placerade haft och vilka procent har ni haft? skriv också om det var lokal...
2
Svar
31
· Visningar
2 623
Senast: mimmi_t
·
J
Dressyr JAg måste byta sadel. Har en appalosa silver star mot hopp som jag tycker väldigt mycket om men den är för smal (33) samt att den...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Centaur
·
F
Dressyr Hejsan! Jag tränar hoppning med mitt halvblio, men eftersom dressyren är så viktig blir jag alldeles frustrerad när det inte går i...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: plastprodukt_2
·
L
Dressyr Jag vet att det är en tolkningsfråga, men vad tycker ni? Får man tävla med sånt här pannband...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: lollipopocoaster
·
S
Dressyr och som startat LA eller högre inom dressyren?? Nu menar jag inte klubbtävling utan tex lokalt eller regionalt. Hur har det gått för...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 914
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Har läst lite olika trådar nu. Är det alltså som ni säget att man får rida på syntet bett (tvådelat med vanliga ringar)???? i så fall är...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Älskarminponny
·
Dressyr Ja, vad ska man ha för stigbyglar på dressyrtävling? Kan man ha typ Sprenger, ledade med gummi på sidorna? Eller är det bara för...
Svar
8
· Visningar
1 858
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Behöver lite hjälp med att hitta ett dressyrträns till min unghäst. Några bilder på unghästen med nuvarande tränset, ett HMC...
Svar
18
· Visningar
2 454
Senast: pink_angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka