Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr På vilken sida av tränset ska nummerlappen vara på om man tävlar dressyr? :D
Svar
14
· Visningar
4 035
Senast: Fiorano
·
Dressyr HAr säkert funnits tusen trådar om detta. men... :angel: Vad har ni upplevt för fördelar/nackdelar när ni har bytt till kandar...
Svar
12
· Visningar
1 844
Senast: Magnum
·
Dressyr Någon som vet vart jag kan köpa bokstäver till 20x60m bana? Har bara sett till 20x40m. Ska ha såna som man kan skruva/spika upp på...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: hopp_o_galopp
·
Dressyr Måste man ha det?? Om man har en bana som är de mått man skall ha programmen i. Tex 20X60m. Måste banan vara inhägnad då med...
Svar
11
· Visningar
2 762
Senast: Olinda
·
L
Dressyr Finns det enligt TR någon bestämmelse om vad som krävs innan man startar Mvs (utöver att ekipaget ska vara redo för det) i from av ett...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: fio
·
O
Dressyr Hej! Jag undrar om man får tävla dressyr på ett rakt med med rörliga ringar?
Svar
10
· Visningar
899
Senast: remmis
·
Dressyr Ok Såg annons på denna sadel i Ridsport och blev intresserad! Har sökt info om denna sadel både på Buke och andra ställen men det är...
Svar
12
· Visningar
4 571
Senast: Fazer
·
M
Dressyr Är lite förvirrad :confused: Enligt stallbacken skall man först vända till höger, sen vänster. Rörelsen hamnar då med hästens rumpa...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: PrinceFair
·
  • Låst
Dressyr Ni med hästar som går hur fint som helst på framridningen men sedan dör så fort tassen nuddar själva tävlingabanan och går inte frammåt...
Svar
4
· Visningar
957
E
Dressyr Ge mig tips på hur man blir mer avslappnad i ridningen:cry: För det mesta, men ffa på tävling spänner jag mig och ritten blir stel och...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: Elington
·
Dressyr Hej! Ska iväg på dressyrclearround eller vad det nu kallas med min 4 åring idag. Det är absolut första gången vi rör oss innanför...
Svar
13
· Visningar
1 147
T
Dressyr Jag har ridit för tränare nu ett tag, som har påpekat mycket om min sits. Och när jag väl sitter så som jag ska sitta, alltså i en...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: Tebazz
·
Dressyr Som rubriken säger. Hur stor betydelse har det att hästen har ett flashigt steg i de lätta klasserna. Visst förstår jag att bra...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 745
Senast: krumeluren
·
Dressyr Tänk nu att din häst är ett sto och du ska betäcka den vad skulle du valt för hingst, varför? (även om man har val/hingst så kan man ju...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 751
Senast: Ilion
·
K
Dressyr På min nya häst ligger kentaur hellas(hoppsadel) super bra på. Jag funderar nu på om man köper en kentaur dressyr borde de inte passa...
2
Svar
26
· Visningar
5 606
Senast: caballus
·
T
  • Låst
Dressyr Varför måste man ha kandar i de högre klasserna?
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Troya
·
B
Dressyr Jag såg denna sadeln i ridsport special. Någon som vet något om den? Finns den i helsvart? Någon som ridit i den? Återförsäljare? Och...
Svar
1
· Visningar
1 030
Dressyr Något jag har funderat på ett tag.. Jag läste i någon tråd ang att om hästen går bakom lod så sänker den sin rygg. Stämmer det? Om...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 129
Senast: istapp
·
Dressyr Hur får man en dressyrhatt att glänsa så som elitens hattar gör? :D Kan man göra något eller måste de vara tillverkade så från början?
2
Svar
28
· Visningar
1 959
Senast: Victovie
·
Dressyr Släng in bilderna på era brokiga träns - Svarta delar blandat med bruna, olika nyanser av brunt eller bara att ni blandat silver o...
Svar
11
· Visningar
1 989
Senast: Atomiic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka