kentaur hopp och dressyr är de lika?

Sv: kentaur hopp och dressyr är de lika?

Oj, det var skillnad. Enligt uppgifter jag fått skulle min 36:a vara 115 grader. Kan det verkligen skilja så mycket mellan 2 storlekar? Eller har jag fått fel uppgift?

DC, vad sökte du på när du Googlade? (vilket sökord) Jag hittade inte en enda bild framifrån.

Ska jag mäta från ortspetsarna och dra en tänkt linje upp till framvalvet? eller är jag helt ute och cyklar nu?

Yes, så har jag mätt och det har stämt.

Globus 34 kan inte vara 95 grader bara...

Jag kollade på lite utländska hemsidor som sålde Kentaur, utländska begagnatsidor osv. Googlade på Kentaur och klickade mig sedan vidare till lite allt möjligt.

Globus 34 kan inte vara 95 grader bara...

Nej, jag har inte mätt bomvinklar förut, så det kan mycket väl vara mätfel. Jag blev själv fundersam när jag hittade uppgifter senare på ett par olika ställen om att Globus 36" är 115 grader.

Det är något som inte stämmer med Loken på min häst, men vad vet jag inte riktigt. Släpper det här eftersom det inte är en dressyrsadel.

Jag ska prova att mäta sadlarna. Men.... om jag gör som jag beskrev och gör likadant på två sadlar som har olika högt framvalv, så får jag ju olika vinklar. Även om sadlarna är lika breda mellan ortspetsarna menar jag.
Nåja, jag mäter och så får vi se vad det blir. Det kan jag ju ta i en annan tråd för nu har jag kommit från ämnet alldeles. :crazy: förlåt så mycket till trådskaparen.

här blev det vist en livlig diskusion...
Vilka modeller ska jag prova? Jag vet att Medean passade på min ponny som också fick hellas hoppsadeln sen kan ja prova en sån då?

Men du, min Kentaur Apollon (hoppsadel iofs) har samma bom som Kentaur Medea. Fit 3. Säg till om du vill prova den ;)
Ska ut mot grödinge med den imorgon :)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
203
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 570
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 266
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka