T
Tebazz
Sv: Korrekt sits=obekvämt??
Jo, jag brukar sitta bättre i slutet av passen. Har tänkt att det vart för att jag koncentrerat mig så, men jag vet inte. kan ju ha vart med hästen också. Men det är ju så att när jag slappnar av, gör ju hästen det med och det känns inte osm jag kan göra det ordentligt när jag måste sitta som jag gör.
Får väl köpa en ny sadel igen! Usch, jag hatar sadlar!
Det är ju faktiskt så att så länge en häst inte är rak och lösgjord osv är det svårare att sitta rätt, sen går det ju mycket bättre när hästen är "med". Det är i det första läget det är svårt att behålla
sin "position" och inverka rätt.
Sen betyder ju sadeln mycket som sagt, det kan man inte komma ifrån. Även om hästen har kort steg så är den lättare att sitta rätt på är den börjar arbeta själv framåt, med dej, inte mot dej. På en del kan det vara lättare att rida lätt tills man nått mer dit.
Jo, jag brukar sitta bättre i slutet av passen. Har tänkt att det vart för att jag koncentrerat mig så, men jag vet inte. kan ju ha vart med hästen också. Men det är ju så att när jag slappnar av, gör ju hästen det med och det känns inte osm jag kan göra det ordentligt när jag måste sitta som jag gör.
Får väl köpa en ny sadel igen! Usch, jag hatar sadlar!