Ngn som tävlar travare här?

Sv: Ngn som tävlar travare här?

denna vecka! men jag har alla odds mot mig :( (men...vem vet, det kan ju vända)
hästen leker känguru i galoppen igen.
och det har faktiskt aldrig gått någevidare bra när jag tävlat mitt hbl för den domaren. så just nu funderar jag på o stryka mig.
känner mig inte alls motiverad. ridpasset igår gick dåligt också.
buhuuu *gnäller av mig*

annars startar jag nog i Juni. jag tror läget känns bättre då.
känns som vi måste försöka bli av med kängurun så han blir normal igen. så fort han påbörjar nya övningar så blir han känguru, sen accepterar han dom o så är det bra sen. Nu har vi tränat ryggning i 3veckor o det har han inte gillat så mkt :D när det sitter så sitter det sen...
dock har han faktiskt ryggat helt ok denna vecka :-) men det tar han ut i galoppen istället. och galoppen va TOKFIN för 1 månads sen...

(med känguru menar jag att han kan galoppera stillastående och studsa...)

juxet är att det är på kortbana så jag tror att långbana hade vart bättre o börja med då han behöver lite plats just nu. I juni finns det en LA:3...det känns lite lockande.

Senast ändrad av en moderator:

vet du! :)
Jag tror det är "bra" att det går dåligt nu, för vet du varför?

Jo, för då har du inga förväntningar på själva tävlingen, och då kommer det förmodligen gå skitbra! :idea: :bump:

jag kör på den tanken med ;-)

eftersom passet gick dåligt igår, så tänker jag inte rida förräns tävlingen är, för då borde det gå bra ;) han kan vara lite "varannan-gångig" ;)

inte blir man utskrattad men trvarna har ju svårt att hävda sej med sitt steg fasst ja det ska ju vara kul har själv tävlat min travare tillokmed L:A 1 i dressyr men fick alltid dåligt poäng på gångarter tyvärr
mvh/merlin_

så nu va det gjort o det gick ok. Men kunde gått bättre. Han går bättre på träning.
kändes för trångt med kortbana, annars är jag nöjd!
vi utförde det vi skulle.
red LA:1.

fick 6:a på gångarterna iaf.
han gick för dagen i för låg form men det visste jag för vi jobbar mest i låg form. så jag vet ju att poängen stiger med högre form.
så vi ska ta tag med kandar imellanåt och börja jobba lite mer ordentligt.
och sen ska vi testa på o starta LA på långbana.

Vad roligt att det kändes okej iallafall!! :) och desstuom, du vågade! och det var ingen som skrattade, ellerhur?
Bara att ta nya tag inför nästa tävling :) Då går det ännu bättre! :banana:

så nu va det gjort o det gick ok. Men kunde gått bättre. Han går bättre på träning.
kändes för trångt med kortbana, annars är jag nöjd!
vi utförde det vi skulle.
red LA:1.

fick 6:a på gångarterna iaf.
han gick för dagen i för låg form men det visste jag för vi jobbar mest i låg form. så jag vet ju att poängen stiger med högre form.
så vi ska ta tag med kandar imellanåt och börja jobba lite mer ordentligt.
och sen ska vi testa på o starta LA på långbana.

ska bli kul att se bilder och resultaten sen! :) :bow:

blev filmad igår, så jag ska spara ner filmen och så lägger jag ut den ikväll! så får ni själva se hur han såg ut :)

filmen finns nu under "gnägg" för det är både ifrån hopp och den från dressyren. så ni får då dit o kika.

äsch, lägger den här:

filmen

den har musik. är ngt mörk, så ljusa helt upp dataskärmen!
är ifrån både LB/LA i samma film.

Vad är det att fundera på?:confused:
Inte är det nån som skrattar ut dig, å om det är nån så kan man ju undra på vilka grunder...
Själv har jag tävlat hoppning för flera år sen med en varmblodstravare som jag hade, han var riktigt duktig i dressyr åxå men mitt intresse var då hoppning.
Har en kompis som ska tävla med sin varmblodstravre nu i år, bara för att få lite rosetter i dressyr åxå, han har varit en rosettplockare i hoppning:)
Å så himla fin som han är så blir det nog en å annan rosett i dressyren åxå...
Jag önskar dig lycka till å hoppas att du sopar mattan kanske inte första tävlingen, men det kommer:bow:

Han ser jättefin ut!! (Som vanligt) :) :)

Skulle också varit där och ridit LA:1, men jag är super förkyld så jag fick stå över. :cry:

tack.
äsch du missa inte så mkt.
gick så lååångsamt (som inte är ovanligt i dressyr iof..)
började ju kl 15 och kl 20 va jag fortfarande där...

Liknande trådar

Gnägg Funderade på att göra ett inhopp i annonsera mera men väljer att starta en egen tråd. Vet att ämnet pris på häst dyker upp här från och...
Svar
12
· Visningar
2 712
Senast: Whirlie
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 112
Senast: fio
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
4 032
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII