Procent i LA:1?

Sv: Procent i LA:1?

Ligger man på över 65% så tävlar man i för låg division eller klass, och bör höja ribban för att inte kallas rosettjägare

Hmm det får stå för dig....
Om man inte är redo för en högre klass finns ingen anledning att gå uppåt, inte förrän man själv och hästen känner sig väl förberedda.

Kan jag hålla med om. Tycker ni att det fel att gå upp en klass om man ridit på över 60% alla gånger man ridit klassen innan? placering 1 och 2 och utanför en gång.

Om man är redo för nästa klass ser jag inget problem med att gå upp, oavsett tidigare resultat.

Bara för att man klarar över 70% i LC-LB så betyder det inte alltid att man är redo för LA, så det får man ta näre man är redo :) .

Som tidigare skrivits så varierar det mkt från plats, konkurrens och domare. Finns alltid domare som slänger med poängen (vet 2 stycken ialf), en del som ibland "snålar" (men oftast att de hamnat lite fel ibörjan vilket är mänskligt o förlåtligt) eller har egna uppfattningar om hur de vill att det ska se ut.
Själv tycker jag mycket mera om de "snåla" än de som slänger, för de som sparar på poängen hamnar ekipagens ritter lättare "rätt i listan" än de som slänger - för dom kan ekipage som för dagen inte gått så bra ofta klättra förbi andra bättre rundor (har varit med om många gånger).

Har själv fått som bäst 79,7% på en lokal dressyrtävling, ponnyn kändes dessutom superfin och var hans debut i LA :) .

Senast ändrad:

med "gammla" B-ponnyn vad det bästa 72.97% o det sämsta 49.73... ^^
Med C-ponnyn är det bästa än så länge 64.86 o sämsta 54.79

jag tror att alla är från regional tävling

jag red en tjejs d-ponny i en reg LA:1 en gång. (har ju ridit den många fler ggr men denna gång var riktigt underlig) det var tre domare och jag fick 75% av en, 72% av en annan och av den tredje fick jag 60%. riktigt mysko.
jag sa till, men dom kunde inte ge mig ngt klart svar. jag vann iaf på 69% hrm.. :S

Asså apropå det där med att man ska gå vidare om man har klarat ett program över 65%. Det får stå för dig jag tycker man gör lite som man vill. Men har man t.ex. 70 procent så har man ju ridit med genomsnitt 7:or vilket ju betyder att man har ridit programmet ganska bra! Jag har alltid tänkt att man borde klara ett program bra innan man går vidare men nu när jag började tänka så här så betyder ju det att man måste rida på 80% för att gå vidare så nu jag vet inte längre vad jag tycker:angel:

Men 7:or är väl inte ganska bra utan bra?:confused: Fast som du säger så borde man ju i sådant fall ligga på 8:or innan man går vidare. Fast å andra sidan så har jag inte sett någon som fått 80% någon gång. Har någon annan?

Ligger man på över 65% så tävlar man i för låg division eller klass, och bör höja ribban för att inte kallas rosettjägare

Bara för att man rider på 65% i en lb så ska man upp i la där det finns förvänd, ryggnaingar, fattningar från skritt, bakdelsvändningar och skänkelvikningar? Nejdu, lite bakom bakfoten där, Jag startar den klasss jag är redo för, och inte den andra tycker. Red en lb:1 på 70 % för nån helg sen skulle jag inte få rida lb mer då? Synd om hästen om man tar upp dem i klasser som man känner att de inte klarar av, det ska ju vara kul för dem att tävla..

Men 7:or är väl inte ganska bra utan bra?:confused: Fast som du säger så borde man ju i sådant fall ligga på 8:or innan man går vidare. Fast å andra sidan så har jag inte sett någon som fått 80% någon gång. Har någon annan?

Jag har sett en ponnyhingst få 83% på en lätt B en gång och en hästvalack få typ 79-80 nånting på en lätt A!!:)

Lättaste klass, första tävling
63,75% vilket jag var nöjd med :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 680
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII