Wintec med eller utan cair

Sv: Wintec med eller utan cair

Jag håller också med Lancet...

När jag köpte mina två i förrgår sa sadelprovaren (från Skara hästsport) att de sålt de sadlarna i 6 år, och inte hört något negativt om dem. Alla har varit jättenöjda med de luftstoppade.

bara funderar, anpassar sig inte en luftstoppad efter ryggen hela tiden? Medans en ullstoppad anpassar sig efter hästen i början, men sen måste den stoppas om när hästen utvecklas?
Sj tycker jag luftstoppat verkar som en smart lösning, sen får man se individuellt vad varje häst trivs bäst med.

Min eq-terap. bannlyser Wintec cair hon har tagit hand om många problemryggar som anv sig av dessa sadlar tyvärr, hon är väldigt duktig o samarbetar med veterinärer och hjälper elithästar och rider själv o tävlar så jag anser att hon kan sin sak, så jag som var såååå nära att köpa en cair valde en ullstoppad!

förklara gärna hur en luftstoppad skulle ge MER ryggproblem än en ej på länge omstoppad/kollad = knölig ullstoppad sadel? :confused:

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 405
Senast: Lingon
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar