Gramantygel på uppvärmning till dressyrtävling!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gramantygel på uppvärmning till dressyrtävling!

Vilka applåder :confused: På en normal dressyrtävling är det på sin höjd domaren kvar till prisutdelningen. Dom alla 10 st åskådarna som brukar finnas på dressyrtävlingarna har redan åkt hem tillsammans med dom som inte placerade sig. :smirk:

haha ja men på de lite högre nivåerna och kanske lite andra länder då.. jag har allt varit på dressyrtävlingar där det applåderas tillräckligt för att ryttare ska flyga, det är väl det som är lite av problemet med dressyrtävlingarna här, hästarna blir ju aldrig vana vid publiken och när det väl är lite ståhej så blir det ju kaos :angel:

Ok, kan lätt uppfattas som ett nedlåtande till TS, men säger då så, så tror jag dej.

[/QUOTE=flashlight;8051293/]Jag utgår från vad du själv skrev på internet ang din häst och det lät ju inte så kul:crazy: Inget annat. Det är inte ett påhopp utan en slutledning samt en fråga. Varför så känsligt?[QUOTE/]
Det var inte riktigt min mening att få min häst att framstå som ett avgrundsmonster. Han är vanligen ganska snäll, men har en förmåga att ständigt testa gränser och kan då vara mer än lovligt knäpp. Inte känsligt alls, men det är tyvärr vanligt att man direkt bdöms som en dålig ryttare och har en för svår häst om man andas att man använder gramantyglar.

Ang att JB skulle vilja ha graman på prisutdelning så skulle jag nog se DET som ett personligt påhopp däremot - om jag var JB, alltså
Tror faktiskt inte att JB skulle bry sig alls. Det är väl inget påhopp för att jag tror att han någon gång önskat en graman på en prisutdelning? Verkar dock finnas en utbredd tro att våra svenska (och finska för den delen) aldrig använder graman-men det är en helt annan diskussion...

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 506
Senast: ginnies
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 375
Senast: sthu
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V