The Difference som träningsträns till dressyrhäst??

Sv: The Difference som träningsträns till dressyrhäst??

Hahaha. Skicka 3500 kr så köper jag det! ;)

Nä, men det satt ingen prislapp på den. Brukar alltid skämta att saker som inte det står nått pris på är gratis. Du skulle sett killen som jobbar på Pressbyråns min när jag påstod att hans glassar var gratis för nån vecka sen! :D

:rofl: Jo, händer att vi också skojar om det när det saknas prislapp. Lika bra så dom sätter dit en, finns inte mkt störigare än grejer utan prislapp :p :D

Eller hur! Man skulle tjäna så mycket tid om allt hade en prislapp!

Ja verkligen! Slippa fastna vid de snygga grejerna o tro att man kanske hittat något - tills man letat upp nån som berättar priset och får fortsätta nån annanstans...

Ja vad tusan , svart gratis träns är ju bättre en inget :angel: .
Har ju både svart hopp o dressyrsadel nu faktiskt. Men skaffar jag en ny hoppsadel nån gång i framtiden - då ska den vara brun :) .

Gud va kul om de kunnat få till en dressyrmodell också! :banana: Var hörde du det ifrån?

Panikie!? Har du testat hur din häst gått på träns efter att du skaffade T.D.? Hur reagerade h*n?

det är som sagt väldigt stor skillnad på min 4-åring nu när jag börjat rida på the difference tränset, främst bättre bjudning, mjukare i munnen och allämnt mer avslappnat, rider även min d-ponny på det ibland med samma resultat, så numera tävlar jag ponnyn med det tränset, stor skillnad, så alla som är lite osäkra, jag kan verkligen stort rekomendera det! :)

bild:
{E7FC2B81-6E7E-4418-8ED0-B3C398D79376}.jpg

{B4F8F108-34F4-4E4A-9C46-E8511B125318}.jpg

Har du testat att ha på träns nån gång efter att du började med T.D. på nån av hästarna? Hur reagerade dom? :)
Härligt att alla dina hästar trivs så bra med det! Hur gammal är D-ponnyn?

Senast ändrad:

alltså är det bara jag, men är inte det där tränset jääkligt snyggt! :d jag tycker om det bara mer och mer. hur funkar det med kryssknäppningen då? det är inge problem med den så dom störs av den osv? :)

Nej ursch jag får inte bli förälskad i det här tränset, jag håller ju på att spara till ett HG :crazy:

Tycker också det blir snyggare, särskilt ju fler positiva grejer man hör om det :D

*Puttar upp*
Var är alla ni med erfarenhet? Ingen mer med positiv/neutral/ negativ erfarenhet? :bump:

jag varvar ponnyn på detta träns och ett "vanligt" skillnaden är inte överdrivet stor på just honom, då han funkar bra och är lätt på det mesta. Ponnyn är 14 år gammal.

Stor hästen köpte jag TD till för att min veterinär rekomenderade det, tydligen så är min häst väldigt känslig bakom örona, så ett TD hjälper mycket. När jag satt på henne ett vanligt träns efter att jag börjat med TD blir hon lite spendare och den "gammla" hästen kommer tillbaxs, därför försöker jag bara att rida med TD.

käkanordningen är inga problem, tycker den till och med är bättre, hästen får mer frihet, och ingen trycker på varken tänderna eller strupen.

för mig har det tränset hjälpt massor, så jag e verkligen posetiv över det, dessutom tycker jag själv att det är jätte snyggt! :love:

Var på Ryttarstugan idag, kollade på det och det verkade vara urbra kvalité. Tyvärr fanns bara full inne att låna hem, så hon skulle ta hem cob som jag skulle få prova. Hon berättade om det och det verkade som att alla utom en som lånat hem det även hade köpt det - så stor skillnad hade det varit. På de hästar hon ridit hade det också varit skillnad, de hade varit lugnare och mer harmoniska upplevde hon. Dock visste hon inte om det var godkänt i dressyren.
Jag kan ju komma tillbaka med en redogörelse när jag provat det på ponnyn!

/Sanna

*kl*

ot, men finns det med pullarnosgrimma också eller har jag bara fått för mig det? :)

Tack, ska bli jättespännande att få höra hur det gått sen :bow: !:)

Nej, det ska väl inte finna smed pullar, utan bara achen. Däremot har man snackat om att käkremssystemet liknar en pullar från undersidan..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka