Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hej... Jag vet inte om jag skriver på rätt ställe eller om jag inte borde skriva detta alls... men jag vet att här finns många goa...
2
Svar
39
· Visningar
2 363
Senast: Annasuss
·
G
Träning Jag tycker att det i sverige finns ett utbrett daltande med unghästar. Unghästar som inte kan utföra arbete på nåt sätt bara för att de...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 392
Senast: Morotsbiten
·
N
Träning Finns den i cd eller video?? och i så fall vart? Eller vilken bok kan ni rekommendera för en nybörjare? Den ska vara lätt läst och många...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Sweet
·
G
Träning I hagen där jag har min häst går dessutom fyra andra kallblod, varav en ung herre som är i tvåårsåldern. Han är kastrerad. Tyvärr är han...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Grimhild
·
S
Träning ge mig lite hopp, säg att era unghästar (främst 3-5 åringar) är seeeega, lojja och återigen sega :confused: :crazy: eller är dom...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 310
N
Träning Har nyligen skaffat transport å tänkt att nu ska det tränas lastning så mkt som möjligt hemma för att sen få självförtroende att ge sig...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 521
M
Träning Jag undrar vad ni tycker om att låta sto och föl gå på bete tillsammans igen flera månader efter avvänjningen? Vi har nu fem hästar...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: martha
·
H
Träning Har ett problem som jag vill höra om andra har varit med om eller har bra tips på hur man ska lösa. Köpte för ca 6 månader sen en...
2
Svar
28
· Visningar
2 469
Senast: v_NiniZ_v
·
F
Träning Efter att ha lyssnat på ett amerikanskt radioprogram med Leslie Desmond på www.lesliedesmond.com (längst ner, översta radioprogrammet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 450
Senast: Thindra
·
L
Träning Jag vet inte om tråden hamnar rätt, men ändå... min häst kallas alltid för ett namn, men har ett annat namn i papperna, vilket ska jag...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: burton
·
Träning Jag brukar ha teorier och ideér om det mesta, men nu är de slut... :confused: Jag har 3 ston i åldern 8, 5 och 1 år. Det är sällan...
Svar
12
· Visningar
925
M
Träning Hejsan! :rofl: Jag är 12 år och medryttare på ett gotlandsruss. När jag travar så bockar hon ibland och speciellt när jag ska...
2
Svar
21
· Visningar
4 805
Senast: Mysaan
·
P
Träning Var på ridskolan och såg min gamla sköthäst i ridhuset. Han stod inte still, han tuggade frenetiskt på bettet, sparkades :eek: och...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: Liquid Diamond
·
Träning Vet inte om tråden hör hemma här men behöver lite tips. Denna helg har jag fodring och ut/insläpp. Var iväg till stallet och fodrade...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 130
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Men..............Deppig och desperat! Som så många av er vet åkte jag av min häst i slutet av Januari och är portad från ridningen tom...
2
Svar
34
· Visningar
3 144
Senast: Liquid Diamond
·
K
Träning Hade en diskussion med en kompis om hästen som flyktdjur. Alla vet ju att hästens försvar mot faror är att springa därifrån... Jag...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: legolaspiggelin
·
F
Träning Last hjälp behövs? Ni har säkert hört "min" historia med min häst. Vi åker till Djursjukhuset ofta just nu(ca 2ggr mån) När jag...
Svar
15
· Visningar
1 048
Senast: Fladde
·
Träning Min häst (sto) har gått själv från augusti (när jag köpte henne) till mitten av april. Då flyttade jag henne och hon släpptes i hop med...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: ghost
·
N
Träning Igår vart jag i min ridskola,där min ridinstruktör har lärt sig NH. National hoorschip vet ej hur man stavar!! det vart mycket...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Nadin
·
T
Träning när jag rider ut och kommer in i skogen så tar pållen och äter kvistar gräs å sån så fort hon får chansen, vad ska göra så att hon...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Pansi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama