Börjat boxvandra, tips på att bryta mönstret sökes

Sv: Börjat boxvandra, tips på att bryta mönstret sökes

Enya skrev:
Och jag som trodde att den tillfälliga boxen var jätteolaglig!!! Då fattades det ju bara 20 cm. Jaha där ser man. Alltid lär man sig något nytt!

Fast 20 cm för lite skulle de nog garanterat slå ned på när det är en 1.60 häst som står där =/

Fast det var ju bara tifälligt...boxen finns inte mer...

NU är halva ladugården urmockad! :bump: :bump: :bump: (Det är två avdelningar och jag har bara tänkt använda en initialt så det urymme jag talat om är urmockat) En sanslöst vänlig själ från nätet hjälpte mig att mocka ur den. Åtta timmars jobb och två 'brutna' ryggar men den är ren nu i alla fall. Ska bara torka upp lite, sopas ur och sen ska jag hämta halm och halma upp den. Så nästa helg (jobbar den här helgen så hinner inte hämta halm) så ska den vara inflyttningsklar.

Mera plus är att lilla Fröken Fräken inte vandrade ett DUGG inatt. Inte ens någon vandring när jag tog ut valacken på kvällen och pysslade med honom, och boxen HELT ovandrad imorse. TROTS att de gick in tidigare (vid 21) igår kväll eftersom jag ville få bort damens fuuula jack på bene från leran. :bump:

Vad kul!!! Nu kanske hon inte behöver gå på lösdrift längre. Fast det kan ju inte skada att ha den förberred i allqa fall. Det kanske är den där extra hästen som saknades i hennes liv? Hoppas nu att det håller i sig också! Och stackars dig och den vänliga själen som hjälpte dig att mocka! Jag hatar att mocka, det är så förbaskat trist! Men skönt att få det gjort.

Fast inatt har hon vandrat lite igen. Jag har en teori varför det var ovandrat igår men ska testa den först innan jag säger något.

Jaha, det var den lyckan, och den var ju kortvarig!
Då väntar jag spänt på den teori......fast jag är nog inte så bra på att vänta för jag är alldeles för mycket nyfiken!!

Damen har gått ur brunst och vandrandet är i princip borta. Lite för tidigt att säga säkert att det verkligen ÄR borta och inte en tillfällighet.

Dessutom stämde min teori, om hon får aktiva huvudet och kroppen, och ganska ordentligt försvinner/försvann vandringen även under brunst. Bara ktivera huvudet eller bara kroppen funkade inte.

Vad bra att det verkar ha löst sig för dig! Hoppas bara att det håller i sig också!

Fortfarande ingen vandring, ens om de tas in extra tidigt, så det verkar som om brunsten var en nyckelfaktor. Ska bli intressant att se hur det blir nästa brunst..

Jaha...Nu har ja läst lite, men inte orkat läsa alla inlägg...
Men Alexandra....
Det där me boxvandrandet...
Hur funkar de me lösdriften,då?
Min häst va en sån där som vandrade runt i boxen tills ja beslöt mej för att ha henne på lösdriften, vilket de har funkat utmärkt!
fast klart önskar man ibland att man har lite mera koll på hur mkt hästen/hästarna dricker vatten å sånt..

Men märren vill aldrig in i stallet, hon totalvägrar men hon är ju mera ute-häst än som stallhäst kan man säga.
MEN ibland när ja vill kolla på hästen tar ja in henne eller shettisen, det brukar gå bra.
Ja har ej ångrat mej att ha dem på lösdrift, de har ju funkat bra hittills å hon verkar mer än nöjd å mår bra.
Lugnare har hon dock blitt, men ja tror inte det behöver va så för din häst..
Det är ju lite olika från häst till häst, så ja kan inte säga något mer än så :)

Det löser sig säkert trots att ja inte vart särskilt påläst me alla inlägg :)

Haré bra å trevlig valborg på er allihopa!

/Carolrita å pållarna ;)

Åhå, så Gött att de har löst sig för din häst!!! ;)

Lycka till i fortsättningen!

/Carolrita

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 474
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 262
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 643
Senast: Josofinito
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 836
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar