Sv: Börjat boxvandra, tips på att bryta mönstret sökes
OK. Hästar är ju olika. Mitt sto kan jag garanterat säga att hon hellre står på en anläggning med liv och rörelse, än ett lugnt litet stall på landet. Jag har dock gjort en liten "kompromiss" där vi står i ett relativt stort stall brevid den stora anläggningen Med annan typ av hage och utetider..
Alexandra_W skrev:Uttråkad är hon HELT klart. Sen om det skulle hjälpa om hon fick flytta till någonstans med mer liv och rörelse vet jag inte. Spontant är jag väl lite tveksam, då hon t ex när hon är på klinik har samma beteendet. Dvs rastlös i boxen men lugn utanför boxen alt när hon får uppmärksamhet. Jag tror mer det handlar om uppmärksamhetssökande än att 'ha något att titt a på'. Hon är verkligen som ett häftplåster nu och hon är klistrad på mig om jag går ut i hagen, och skulle som sagt gärna vilja jobba, jobba, jobba.
Sen är det inte ett alternativ att stalla henne på en stor anläggning heller. Dels har de utetider och hagar som skulle få henne att gå i taket (och mig *s*) och sen är det en ekonomisk fråga med. Jag har inte råd att stalla två hästar på stor anläggning, plus bensinkostnader etc. (även om jag jade tyckt hagar och korta utetider var okej alltså)
OK. Hästar är ju olika. Mitt sto kan jag garanterat säga att hon hellre står på en anläggning med liv och rörelse, än ett lugnt litet stall på landet. Jag har dock gjort en liten "kompromiss" där vi står i ett relativt stort stall brevid den stora anläggningen Med annan typ av hage och utetider..