Vad gör vi? Del CCIV

athena_arabians

Trådstartare
Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.

_20241021_103250.webp
 
Är helt slut efter helgen. I torsdags satt katten vid sin leksakslåda och pysslade på natten, då tänkte jag inte så mycket på det pga hade redan gått och lagt mig och var bara uppe för att dricka lite.
Fredag morgon sitter hon där och pysslar med ngt igen. Då tänkte jag att jag skulle hjälpa henne, uppenbarligen vill hon ha någon leksak?

Gjorde som jag brukar och dumpade allt på hallgolvet så hon kommer åt att hitta den leksaken hon vill ha. Ett tiotal fjärilar flyger upp? Nej. Inte fjärilar. Klädesmalar :rage: Katten hade ihjäl ett par och jag likaså. Kollar igenom leksakerna och hittar larver, ägg och fjärilar på typ varenda leksak. :wtf:Slänger hela skiten innan jag går till jobbet, dammsugar, stoppar dammet i påse i frysen. Torkar av lister. Springer till jobbet illa kvickt, och handlar malfällor och cederträ på vägen hem.

Hela helgen har varit krigsföring. Halva frysen är fylld med kläder. Tvättmaskinen och dammsugaren har körts flitigt.
Jag har varit på öb och köpt klorin, massa olika städsprayer, svarta sopsäckar och kattgodis (inte alls suspekt) :angel:
Har typ halva garderoben kvar nu. Är missnöjd. Stackars Sparky hade inga leksaker ett tag där, men matte var duktig och handlade ett par stycken i plast hon kan ha.
 
Jag har varit på VC och lämnat blodprovet som jag egentligen skulle lämnat direkt efter läkarbesöket i fredags. Så nu har jag gjort vad jag kan och det är bara att vänta på (ett negativt) svar.

Tur att mammas bil fortfarande är ganska liten och smidig (även om den är större än den förra) 🚙 Min VC har kassa parkeringsmöjligheter, så när jag kom stod det tre stooora bilar på den pyttelilla parkeringen och väntade på att folk skulle åka iväg. Enda lediga platsen var på ena kanten där ett stort metallskåp gör den smalare men tack vare att mammas bil är lite mindre så fick den plats där utan större problem 😁

Även om det var delvis självvalt pga jag bara inte orkade vänta mer i fredags så var det lite drygt att behöva åka dit idag bara för blodprovet. Personen på labbet var även minst sagt tveksam till att släppa iväg mig i fredags, vilket är fullt förståeligt med tanke på vad det var för prov (utesluta blodpropp i lungan) 😅 Så hen fick kalla in läkaren igen som fick förklara att det egentligen inte fanns någon misstanke om propp i lungan. Hon var bara tvungen att kunna visa att det inte är det för att kunna gå vidare i utredningen… som hon själv sa "du hade nog inte kunnat gå med det i nästan ett år utan att ha utvecklat mer än ett symptom om det var en blodpropp i lungan, så jag känner mig trygg med att släppa iväg dig".

Så när läkaren var trygg med att låta mig gå var jag det också. Hade dessutom redan väntat över 1h och hade ingen större lust att vänta närmare 1h till. Visste ju att vi hade närmare 3h körning framför oss, jag och mammas partner hade en överraskning för mamma kl 19 och det började bli ont om tid. Så jag ville mest bara komma iväg…

Men det var helt klart värt den extra turen till VC för helgen har varit bra och mamma var superglad över sin överraskning (få bada bastu) 😍 Och nu är blodprovet lämnat och det enda jag kan göra är att vänta… jag som är så bra på att vänta… 😬🙈
 

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
2 3
Svar
42
· Visningar
949
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 864
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 894
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp