Vad gör vi? Del CCVI

Hemma efter en väldigt bra men hektisk jobbdag. Jultider som butikspersonal är verkligen speciellt, men jag är glad åt att jobba i en butik där det ändå är lugnt och låg ljudvolym jämfört med tex i de stora mataffärerna eller inne på systembolaget. Herrejösses vad folk det var på systemet nu!

Kom hem vrålhungrig, men hade pratat med sambon innan och han bestämde sig för att ordna god middag lagom tills jag kom hem :heart: Nu ser jag fram emot två lediga dagar!

Känns ju minst sagt lite värdelöst att ha köpt en bingolott och inte kunna använda den... :meh: Bedrövligt utan någon som helst uppdatering om problemet. De sa precis i början att "tekniken strular" men att de höll tummarna för att det ska lösa sig. Ja, men NÄR... :cautious:

Hemma efter en väldigt bra men hektisk jobbdag. Jultider som butikspersonal är verkligen speciellt, men jag är glad åt att jobba i en butik där det ändå är lugnt och låg ljudvolym jämfört med tex i de stora mataffärerna eller inne på systembolaget. Herrejösses vad folk det var på systemet nu!

Kom hem vrålhungrig, men hade pratat med sambon innan och han bestämde sig för att ordna god middag lagom tills jag kom hem :heart: Nu ser jag fram emot två lediga dagar!
Ja jobbar på systemet, vi har haft de galet idag. Så skönt att komma hem till tystnaden då ingen är hemma.

En fin liten skogstur med hundarna, och sen till köpcentret och köpte klapp till min brorson :) De senaste åren har det varit planerat att fira med dem, men inte blivit av, så tänkte det var lika bra att vara sent ute med julklapp 😅

Sen lite skinkmacka och umgänge med mina föräldrar. Spelade kort vilket var kul! Fick två uppskattade julklappar också 😃

Ja jobbar på systemet, vi har haft de galet idag. Så skönt att komma hem till tystnaden då ingen är hemma.
Vid min närmsta butik hade det visst varit åtminstone 50m kö innan de öppnade på morgonen. När jag var där så var alla gångar fulla av folk, men alla kassor var öppna och det gick förvånansvärt fort ändå! Väldigt trevlig personal också. Kändes fint :)

När jag körde hit i mörkret gick det en svartklädd man på vägen. På Nissastigen, en ganska vältrafikerad väg. Han vinglade en del, var nära att köra på honom. Vette tusan var han kommit ifrån, fanns ingen bil eller avfarter i närheten.
Otäckt var det.
Hoppas att någon ringde polisen, för det låter ju som om han var en fara för sig själv!

Uppesittarkväll sedan en bra stund med sprakande brasa, Smirnoff och stora räkor från fiskbilen (kissekatterna fick med smaka 🥰), långlagrad julmust, glögg med pepparkakor och annat smått och gott, mysigt och nu har älsklingen med julledigt🥰.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 055
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 264
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 432
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka