Vad gör vi? Del CCX

Hypotetiskt. Den här personen är den enda som kan skapa ett vaccin mot cancer.
Problemet med sådana hypotetiska situationer är att de är svåra att föreställa sig eftersom de är påhittade, mest troligt aldrig lär inträffa. Det troligaste är ett scenario där man tex står närmare en person och får rädda den först, eller ser att någon av dem är mer skadad än den andra, inte är ensam på platsen, eller personerna i bilen har olika möjligheter att själv hjälpa sig ut.

Vi är också bara människor, det skulle till och med kunna råka vara så att vi hamnar i chock och inte agerar alls som vi tänkt oss eller ens alls vettigt.

Snö!! Har inte beställt någon :mad: Nu får vi se om trafikverket lärt sig något eller om det blir kaos på E22 igen, nej det är inga mängder men det verkar inte spela någon roll, och se om någon låter bli att välta eller köra i diket i byns backe.

Så här såg det ut för någon vecka sedan, han körde uppåt o sen gled han ner o välte.
480632632_10162642908822235_1273458912672395664_n.webp

Det är fredag.
Jag har varit uppe sen 0600.
Jag har gjort frukost till avkomman.
Ätit frukost (1)
Promenerat hunden.
Startat upp hemmakontoret.
Läst och svarat på alla mail.
Konstaterat att min korta analys igår kring dataskyddsförordningens artikel 9 gick hem hos kollegerna.
Peppad! Nästan övertänd! Här j-r ska det handläggas ärenden och has skypemöten!

Ändå intressant att få läsa lite filosofiska diskussioner, vissa lite mer som Hobbes, andra är lite mer åt Kant. Kul!
(Hobbes - människans värde är instrumentellt/prestationsbaserat, Kant ett inneboende värde)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 310
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 310
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 421
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 534
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar