Vad gör vi? Del CCX

Till exempel barn som mindre ja, i barnaåldern. Eller att vissa ska ha hjälp bara de viftar med lillfingret, andra inte. Vissa får slippa undan som alla förväntas hjälpa till gemensamt. Sånt alltså.

Givetvis ska alla i ett hushåll bidra efter förmåga. Det handlar dock, för min del, inte så mycket om värde.
Det är dock OT i den här tråden.

Efter jobbet fick jag i en fönsterbåge temporärt i ett fönster och häftat fast plast över de andra fönstrena som inte har färdiga bågar ännu. Därefter har jag börjat med nästa par bågar och tagit bort kitt och lyft ur de glas som inte var trasiga.

Sist så blev det träning och i dag kände jag mig stark 💪

Ska plugga men funderar på en olycka jag såg idag istället.
En lastbil som låg helt på sidan på motorvägen, fast i vägrenen då.
Jag åkte förbi vid 10, när jag sedan åkte hem strax efter 15 var vägen helt avstängd och de höll fortfarande på. Hoppas det gick bra för alla inblandade. Stod flera, vad jag antar var TMA bilar, uppställda längs kanten en bit efter olyckan. Visste inte att sådana fanns öhvt så där fick jag lära mig något nytt.

Agree to disagree. Om Vladimir Putin och Felix, 9 år, befinner sig i en brinnande bil så vet jag vem jag hade räddat.
Det blir ju ett rätt lätt val. Men sitter han i en brinnande bil och Felix 9 år har trillat av sin cykel bredvid så tänker jag att det är väl den som är mest illa ute man räddar ändå. Men jag antar det inte finns någon lag som säger att man måste så man får göra precis vad man känner för och stå och titta på också om man känner för det.

Det blir ju ett rätt lätt val. Men sitter han i en brinnande bil och Felix 9 år har trillat av sin cykel bredvid så tänker jag att det är väl den som är mest illa ute man räddar ändå. Men jag antar det inte finns någon lag som säger att man måste så man får göra precis vad man känner för och stå och titta på också om man känner för det.

Nu är det väl iofs rimligt om jämförelsen åtminstone rör två personer utsatta för samma risk.

Om vi vänder på det hela. Felix 9 år eller en man/kvinna som är på väg att hitta ett botemedel för cancer och därmed rädda otaliga liv. Vem väljer man? Ett barn eller potentiellt tusentals barn.

Nu är det väl iofs rimligt om jämförelsen åtminstone rör två personer utsatta för samma risk.
Och det är ju alltid lite svårt eftersom det sällan är så i livet. Ibland står man närmare en person än den andra rent avståndsmässigt, ibland är branden mer på ena sidan än andra och om man jämför en gubbe på typ 80 bast eller vad han är snart och ett barn så är det ändå inte likställt.

Och det är ju alltid lite svårt eftersom det sällan är så i livet. Ibland står man närmare en person än den andra rent avståndsmässigt, ibland är branden mer på ena sidan än andra och om man jämför en gubbe på typ 80 bast eller vad han är snart och ett barn så är det ändå inte likställt.

Och med det sagt så är folk rent generellt inte lika mycket värda. Vi gör graderingar av vilka vi hjälper, vilka vi betalar räkningar åt, vilka vi vill fira jul med osv.

Om vi vänder på det hela. Felix 9 år eller en man/kvinna som är på väg att hitta ett botemedel för cancer och därmed rädda otaliga liv. Vem väljer man? Ett barn eller potentiellt tusentals barn.

Om det nu är forskning som inte någon annan känner till/kan utföra så är det ett knepigt val. Vilket bara ytterligare bevisar mitt påstående.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 309
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 309
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 421
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 534
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka