Så länge det inte är en terrorist då![]()
Nä barn runt 10 isch är ju sällan det, o jag menar ju inte såna saker

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge det inte är en terrorist då![]()
Kommer få mardrömmar inatt om att föda en Putin/Hussein/valfri idiotNä barn runt 10 isch är ju sällan det, o jag menar ju inte såna saker![]()
Kommer få mardrömmar inatt om att föda en Putin/Hussein/valfri idiot![]()
Till exempel barn som mindre ja, i barnaåldern. Eller att vissa ska ha hjälp bara de viftar med lillfingret, andra inte. Vissa får slippa undan som alla förväntas hjälpa till gemensamt. Sånt alltså.
Givetvis ska alla i ett hushåll bidra efter förmåga. Det handlar dock, för min del, inte så mycket om värde.
Det är dock OT i den här tråden.
Det blir ju ett rätt lätt val. Men sitter han i en brinnande bil och Felix 9 år har trillat av sin cykel bredvid så tänker jag att det är väl den som är mest illa ute man räddar ändå. Men jag antar det inte finns någon lag som säger att man måste så man får göra precis vad man känner för och stå och titta på också om man känner för det.Agree to disagree. Om Vladimir Putin och Felix, 9 år, befinner sig i en brinnande bil så vet jag vem jag hade räddat.
Det blir ju ett rätt lätt val. Men sitter han i en brinnande bil och Felix 9 år har trillat av sin cykel bredvid så tänker jag att det är väl den som är mest illa ute man räddar ändå. Men jag antar det inte finns någon lag som säger att man måste så man får göra precis vad man känner för och stå och titta på också om man känner för det.
Jag kan följa med som 1a provsmakareOm man skulle köpa en glassvagn och bara åka och sälja glass överallt? Vem vill vara med*tröttpåallt*
Blir det dyrt?Jag kan följa med som 1a provsmakare![]()
![]()
Och det är ju alltid lite svårt eftersom det sällan är så i livet. Ibland står man närmare en person än den andra rent avståndsmässigt, ibland är branden mer på ena sidan än andra och om man jämför en gubbe på typ 80 bast eller vad han är snart och ett barn så är det ändå inte likställt.Nu är det väl iofs rimligt om jämförelsen åtminstone rör två personer utsatta för samma risk.
Och det är ju alltid lite svårt eftersom det sällan är så i livet. Ibland står man närmare en person än den andra rent avståndsmässigt, ibland är branden mer på ena sidan än andra och om man jämför en gubbe på typ 80 bast eller vad han är snart och ett barn så är det ändå inte likställt.
Om vi vänder på det hela. Felix 9 år eller en man/kvinna som är på väg att hitta ett botemedel för cancer och därmed rädda otaliga liv. Vem väljer man? Ett barn eller potentiellt tusentals barn.
Du tror man har den infon när man kommer till en brinnande bil, att det här är en person som är på väg att hitta ett botemedel?Om vi vänder på det hela. Felix 9 år eller en man/kvinna som är på väg att hitta ett botemedel för cancer och därmed rädda otaliga liv. Vem väljer man? Ett barn eller potentiellt tusentals barn.