Vad gör vi? Del CCX

Har beställt ett nytt bankkort, eftersom mitt strulat ett gäng gånger på sistone. Det var absolut inga problem. Lite frustrerande dock, eftersom kortet inte är särskilt gammalt alls..men men. Det kunde tydligen bli så ibland.

20250313_155854.webp
Min tok katt

Lång dag på jobbet, helt sopslut. Men gick ändå hem med en fin känsla i kroppen efter dagen.
Kommer till sonens skola och möts av en ledsen pojke. Får höra att han blivit retad (”ingen vet vad som sagts” och sonen vill inte prata om det..) och dessutom slagen av samma jävla unge. ”Vi får inte säga vem det är, sekretess.”
Jag vet redan vem det är dock, för sonen bekräftade min misstanke.

Ledsen, maktlös, förbannad. Tur att jag inte träffade på sagt snorunge i korridoren…

Men tveksamt om jag får sonen till skolan imorgon efter detta. Det är kämpigt som det är…

Det braiga med yves rocher-kalendern är ju att prova sig fram till vad man vill ha och efter förra årets ville jag ha elixir boutaniqe dag-och nattkräm som YR hade ordentlig rabatt på men så var ju dagkrämen slut förstås och valde en annan kombinerad och tänkte den blir bra....Upptäckte senare att den är kraftigt rynkreducerande 😅. Så nu när dagkrämen jag vill ha fanns till halva priset beställde jag det kvickt och gav bort denna till mamma 😄. Visserligen är min mor ungdomlig och fräsch nog att hon inte börjat med så kraftig anti-age men mer rimligt på snart 60-åring än en 37-åring 😂.
Köpte den till halva priset och den har kostat 700 kr så lite lyxigt iaf om inte annat 😄.

Slut som artist, sopslut, galet trött, less och och irriterad.
Önskar att jag kunde vara en människa som bryr sig mindre. På flera sätt.

Joggat en runda för att rensa skallen.
Ätit en äggmacka och druckit en kopp kaffe.
I morgon är det fredag iaf.
IMG_3350.webp

Tog bilen till ett annat skidområde idag. Strålande sol och helt underbart :love:
Också åkt den brantaste backen jag någonsin varit i, 3ggr.
Det hisnade något otroligt 🫠🤩

Nu hemma utslagen i soffan, ansiktet är nog lite bränt… Ska snart fixa en massa våfflor, både matiga och söta :d

Jag somnade och har sovit bort hela dagen! Måste varit totalt slut på, nu har jag lagt mig igen efter att jag mycket försiktigt halta runt med hundarna på hård is. Börjar få ont i handen av kryckan för det är så hårt att brodden knappt tar om jag inte tar i och den halkar iaf så jag kan bara ta korta steg. Allt grus har smält ner i isen och inget nytt lagts på, misstänker att det inte kommer något nytt i morgon eller hela helgen heller.

Märks att vi inte tagit någon skogsrunda, bägge två har varit helt fnottiga för att hinna lukta på allt. Har lovat både dem och mig själv att vi ska åka iväg imorgon efter mitt videomöte med sjukgymnasten. Ska ta min värktablett senare ikväll och börjar bli lite hungrig, har bara ätit gröt idag så kanske värma lite soppa och ta ett par mackor.

Funderar på att ge mig på styrketräningen igen. Lite trist bara att behöva kolla på dator/telefon eftersom det (ännu) inte går att casta till TVn... :cautious:

Jag somnar sott och tar en liten "nap" medan jag lyssnar pa ljudbok nar jag far jarn. Mycket trevligt och effektivt att sova medan jag far jarn. :)
Jag pratade med sköterskan den här gången, hon var mer social än de andra brukar vara. Just nu orkar jag inte riktigt med "ljud" hela tiden så ljudbok kan jag inte fokusera på tyvärr. Blir nog bättre igen snart.

Har fått sagda järn, vilken evinnerlig tid det tar egentligen, att sitta och vänta på att det ska droppa ner i en. Jag fick smita i väg utan att sitta kvar eftersom jag ju jobbar i området (min vc ligger på min arbetsplats typ) :) Det var ju nära till hjälp om jag skulle få anafylaktisk chock, vilket jag inte fått de andra två gångerna. Verkar lugnt än så länge också. Bad om att försöka få till om ett halvår igen med tanke på att jag inte vill må så här dåligt innan man tar tag i det.

Jobbat och löst några frågor jag hade också, bra med klarhet. Irriterande dock att datorn är seg när jag jobbar hemma, det går så fort på jobbet och segar hemma! Måtte det åtminstone lösa sig när vi byter journalsystem!!!

Lite tandvärk, åt knäckemacka som gled ner och petade rakt in i tandkött vid en tand och gjorde att jag på något vis bet snett. Fy fabian alltså!

Men en lång prommis med hundarna innan det blir för sent och sedan fundera på ev brödbak i kväll.
Kan säga att det inte går snabbare av att man råkar vrida lite på armen så att det blir ett litet veck på slangen. MVH vis av erfarenhet :nailbiting:

Lång dag på jobbet, helt sopslut. Men gick ändå hem med en fin känsla i kroppen efter dagen.
Kommer till sonens skola och möts av en ledsen pojke. Får höra att han blivit retad (”ingen vet vad som sagts” och sonen vill inte prata om det..) och dessutom slagen av samma jävla unge. ”Vi får inte säga vem det är, sekretess.”

Ledsen, maktlös, förbannad. Tur att jag inte träffade på sagt snorunge i korridoren…

Men tveksamt om jag får sonen till skolan imorgon efter detta. Det är kämpigt som det är…
Är det något nytt att de inte får berätta vem som retas och slår i skolan nu? Utöver övergreppet personen ju gör på din son så är det ju ett övergrepp i sig att hålla en sådan sak hemlig! Stackars din son!

Kan säga att det inte går snabbare av att man råkar vrida lite på armen så att det blir ett litet veck på slangen. MVH vis av erfarenhet :nailbiting:
Du, den visheten fick jag med i dag, med ett lite "aha det visste jag inte" :D Inget jag tänkte på ju så hade böjt armen lite :D Men till sluuuut kom det in i alla fall som tur är!

Men va fan!
Ta det vidare till politiken och skolchefer. Skolan missköter sig.
Det är inte du som ska lösa det. Det ska skolan göra. Även om du får vara tigerförälder ett tag.

Steker pannkakor åt sambon till lunchen imorgon så han slipper när han kommer hem och när det inte fastnar och jäklas utan flyter på så hinner man ju filosofera och reflektera lite. Jag har alltid avskytt när man gör skillnad på folk och folk; antingen är alla lika lite skit värda eller alla lika mycket värda, inga jäkla "prinsessfasoner" går hem hos mig. Idag blev jag återigen påmind om det och jag blir bara mer anti sån skit ju äldre jag blir!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 300
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 304
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 415
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 530
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka