Vad gör vi? Del CCX

Är det något nytt att de inte får berätta vem som retas och slår i skolan nu? Utöver övergreppet personen ju gör på din son så är det ju ett övergrepp i sig att hålla en sådan sak hemlig! Stackars din son!
Så länge jag har arbetat inom förskolan - och det är åtskilliga år nu - har vi aldrig fått nämna något om andra barn till föräldrar. Om t.ex. Kalle biter Sven får vi inte säga till Svens föräldrar att det var Kalle som bet. Jag har aldrig känt att det har funnits någon anledning att göra det heller.

Så länge jag har arbetat inom förskolan - och det är åtskilliga år nu - har vi aldrig fått nämna något om andra barn till föräldrar. Om t.ex. Kalle biter Sven får vi inte säga till Svens föräldrar att det var Kalle som bet. Jag har aldrig känt att det har funnits någon anledning att göra det heller.
Jag har som förälder alltid fått reda på när någon varit taskig mot mina barn, alltså vem. Det har aldrig varit någon hemlighet. Minns specifikt när ena var 10 och blev mobbad och slagen av en i klassen, var absolut inga problem att prata om vem. Han är visserligen 23 nu så kanske skillnad. Kanske har föräldrar blivit otrevliga mot andra barn och deras föräldrar, men då var det även samtal oss föräldrar emellan till slut när det inte gick över.

Efter jobbet fick jag i en fönsterbåge temporärt i ett fönster och häftat fast plast över de andra fönstrena som inte har färdiga bågar ännu. Därefter har jag börjat med nästa par bågar och tagit bort kitt och lyft ur de glas som inte var trasiga.

Sist så blev det träning och i dag kände jag mig stark 💪

Ska plugga men funderar på en olycka jag såg idag istället.
En lastbil som låg helt på sidan på motorvägen, fast i vägrenen då.
Jag åkte förbi vid 10, när jag sedan åkte hem strax efter 15 var vägen helt avstängd och de höll fortfarande på. Hoppas det gick bra för alla inblandade. Stod flera, vad jag antar var TMA bilar, uppställda längs kanten en bit efter olyckan. Visste inte att sådana fanns öhvt så där fick jag lära mig något nytt.

Snö!! Har inte beställt någon :mad: Nu får vi se om trafikverket lärt sig något eller om det blir kaos på E22 igen, nej det är inga mängder men det verkar inte spela någon roll, och se om någon låter bli att välta eller köra i diket i byns backe.

Så här såg det ut för någon vecka sedan, han körde uppåt o sen gled han ner o välte.
480632632_10162642908822235_1273458912672395664_n.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 310
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 310
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 421
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 535
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?