Vad gör vi? Del CCIV

Mitt badrum går sönder…..
35 år gammalt så kanske inte så konstigt.
IMG_1186.webp
 
Sitter i mitt kök och hör hur någon rumsterar runt på min förstukvist. 😲 Först tänker jag att det är blåsten, men nej, det låter väldigt tydligt att det är nån som är utanför dörren och stökar runt rejält med grejerna på förstukvisten. Jag tittar ut genom fönstret på dörren och ser en rejäl GRÄVLING som har tagit sig hela vägen upp för trappan, in på förstukvisten och nu är precis utanför min ytterdörr. Tydligen har den fått korn på min påse äpplen jag råkade ställa på en bänk utanför dörren! :rage: Jag tänder ytterlampan och börjar banka intensivt på den skramliga fönsterrutan i dörren, och då blir grävlingen tveksam, avbryter sina marodörsplaner och lommar iväg.
Plockar in äppelpåsen - här ska fan inte matas grävlingar!... :meh: Jäkla typ!!
 
Är så extremt trött. Sambo åkte till DK för jobb. Så jag och hundarna har haft LUGN dag med massor av vila. Skönt att de rastar varann med bus på promenad. ❤️
Släpade mig till ridhuset med pålle och det gav iaf energi på sitt sätt. Han är bara bäst den gubben! 😍
Försöker tanka inför jobbig vecka. Har däckat i soffan med hundarna nu och tänker sova TIDIGT.
 
Sitter i mitt kök och hör hur någon rumsterar runt på min förstukvist. 😲 Först tänker jag att det är blåsten, men nej, det låter väldigt tydligt att det är nån som är utanför dörren och stökar runt rejält med grejerna på förstukvisten. Jag tittar ut genom fönstret på dörren och ser en rejäl GRÄVLING som har tagit sig hela vägen upp för trappan, in på förstukvisten och nu är precis utanför min ytterdörr. Tydligen har den fått korn på min påse äpplen jag råkade ställa på en bänk utanför dörren! :rage: Jag tänder ytterlampan och börjar banka intensivt på den skramliga fönsterrutan i dörren, och då blir grävlingen tveksam, avbryter sina marodörsplaner och lommar iväg.
Plockar in äppelpåsen - här ska fan inte matas grävlingar!... :meh: Jäkla typ!!
En kompis jag hade för länge sen hörde det dunsade lite utanför dörren och tänkte "nu är grannens ungar här igen och ska busa" (dom var komplett omöjliga) så han öppnade snabbt dörren och klev ut, rätt "i knät" på en älg som stod och mumsade äpplen ur en hink. Han som var så macho och "världsmästare" höll på att skita på sig, hans fru asgarvade och klev ut medans han slängde sig in i hallen, det var en mycket social och vänlig liten ung älgtjur men hon hade inte talat om för honom att älgen fanns lite här och där runt knutarna och blivit både handmatad och kliad. :laugh:

Dom vilda djuren är inte speciellt vilda och vissa vill interagera med människor, så har det alltid varit.:)
 
  • Haha
Reactions: Sel
En kompis jag hade för länge sen hörde det dunsade lite utanför dörren och tänkte "nu är grannens ungar här igen och ska busa" (dom var komplett omöjliga) så han öppnade snabbt dörren och klev ut, rätt "i knät" på en älg som stod och mumsade äpplen ur en hink. Han som var så macho och "världsmästare" höll på att skita på sig, hans fru asgarvade och klev ut medans han slängde sig in i hallen, det var en mycket social och vänlig liten ung älgtjur men hon hade inte talat om för honom att älgen fanns lite här och där runt knutarna och blivit både handmatad och kliad. :laugh:

Dom vilda djuren är inte speciellt vilda och vissa vill interagera med människor, så har det alltid varit.:)
Handmatad älg är inte så roligt, men jag kan tänka mig att det såg himla roligt ut!
 
Jag tror jag blev drabbad av karma idag.
Två vänner skulle egentligen köra över så att vi kunde träffas imorgon. Vi har haft nätkontakt i flera år men aldrig träffats... men jag fick kalla fötter och bara Ooorkade inte så jag nödljög och sa att chefen hört av sig och sagt att mitt morgonpass på två timmar blivit en heldag.
De förstod och vi ska boka om. Det är liksom ingen katastrof och ingen har avsagt sig något för det här mötet.
En halvtimme senare ringer chefen... och gissa vad? :angel:
 
Ätit middag. Blev lite väl mycket, men jaja. Ska koka lite te och kolla på någon kul dokumentär. Argumenterar fortfarande om att unga män måste ta sitt eget ansvar och inte bli incel Andrew Tate, högerextrema eftersom samhället säger till dem att de är skit. Som jag inte tycker att de gör.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Efter en helg med härlig vagnstur och barbackaridning 😍 fick det idag bli en kort sväng till stallet och istället lägga fokus på att plugga ☺️. Sen var det inte alls dumt att koppla av med ett skumbad omkring en timme och läsa en bok 😊. Sen Elitstyrkans hemligheter Sverige som är tillbaka 😊
 

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
1 542
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 873
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 899
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp