Släpat undan kompressor, gräsklippare och röjsåg. Får bli nästa vända.Går fort att plocka när de är i den här storleken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Släpat undan kompressor, gräsklippare och röjsåg. Får bli nästa vända.Går fort att plocka när de är i den här storleken.
Ska eventuellt jobba imorgon. Ska åtminstone förbereda väskan redan nu. Måste bara möblera om katten lite
Lyckliga du!!Det blåser. Från rätt håll.
En avsevärd del av löven har blåst iväg från gården och är inte mitt bekymmer längre
En kompis jag hade för länge sen hörde det dunsade lite utanför dörren och tänkte "nu är grannens ungar här igen och ska busa" (dom var komplett omöjliga) så han öppnade snabbt dörren och klev ut, rätt "i knät" på en älg som stod och mumsade äpplen ur en hink. Han som var så macho och "världsmästare" höll på att skita på sig, hans fru asgarvade och klev ut medans han slängde sig in i hallen, det var en mycket social och vänlig liten ung älgtjur men hon hade inte talat om för honom att älgen fanns lite här och där runt knutarna och blivit både handmatad och kliad.Sitter i mitt kök och hör hur någon rumsterar runt på min förstukvist. Först tänker jag att det är blåsten, men nej, det låter väldigt tydligt att det är nån som är utanför dörren och stökar runt rejält med grejerna på förstukvisten. Jag tittar ut genom fönstret på dörren och ser en rejäl GRÄVLING som har tagit sig hela vägen upp för trappan, in på förstukvisten och nu är precis utanför min ytterdörr. Tydligen har den fått korn på min påse äpplen jag råkade ställa på en bänk utanför dörren! Jag tänder ytterlampan och börjar banka intensivt på den skramliga fönsterrutan i dörren, och då blir grävlingen tveksam, avbryter sina marodörsplaner och lommar iväg.
Plockar in äppelpåsen - här ska fan inte matas grävlingar!... Jäkla typ!!
Leksaksbananer är de beästa bananerna (och leksakerna!)!
Handmatad älg är inte så roligt, men jag kan tänka mig att det såg himla roligt ut!En kompis jag hade för länge sen hörde det dunsade lite utanför dörren och tänkte "nu är grannens ungar här igen och ska busa" (dom var komplett omöjliga) så han öppnade snabbt dörren och klev ut, rätt "i knät" på en älg som stod och mumsade äpplen ur en hink. Han som var så macho och "världsmästare" höll på att skita på sig, hans fru asgarvade och klev ut medans han slängde sig in i hallen, det var en mycket social och vänlig liten ung älgtjur men hon hade inte talat om för honom att älgen fanns lite här och där runt knutarna och blivit både handmatad och kliad.
Dom vilda djuren är inte speciellt vilda och vissa vill interagera med människor, så har det alltid varit.