Vad gör vi? Del CCIV

Har vaknat, har inte ont någonstans mer än huvudet (men det är ju inget nytt). Däremot tror jag smakförändringarna har tagit plats. Teet smakar väldigt konstigt.

Kroppen måste ha känt på sig det igår för jag åt som om jag laddade upp för att gå i ide. 😅

Sicken skitmorgon detta blev. Skulle lämna in bilen vid 7 men blev närmare 8 pga av blodsockerfall under körning. Vart tvungen att stanna på en parkeringsficka för att återhämta mig och vara såpass bra att jag kunde köra vidare.

Nu är jag på kontoret oh gjot en del jobb men det går segt. Vill egentligen bara hem och lägga mig och sova men har MASSOR som ska hinnas med. Så fort jag får bilen ska dn lastas och åka till grannstaden. Leverans och läkarbesök. Lika bra att slå 2 flugor i en smäll.

Blir nog en bra dag det här ändå.

Sicken skitmorgon detta blev. Skulle lämna in bilen vid 7 men blev närmare 8 pga av blodsockerfall under körning. Vart tvungen att stanna på en parkeringsficka för att återhämta mig och vara såpass bra att jag kunde köra vidare.

Nu är jag på kontoret oh gjot en del jobb men det går segt. Vill egentligen bara hem och lägga mig och sova men har MASSOR som ska hinnas med. Så fort jag får bilen ska dn lastas och åka till grannstaden. Leverans och läkarbesök. Lika bra att slå 2 flugor i en smäll.

Blir nog en bra dag det här ändå.
Blodsockerfall kombinerat med blodtrycksfall är "skitspännande" fast åt det sämre hållet, jag har det själv om jag inte ser upp och lyssnar på kroppen, det enda som funkar då är en söt dryck, nåt salt, gärna en macka med salt på och så en stunds horisontalläge. Nu är det länge sen det hände för jag känner tidigt när det är dags för en rast och mera kaffe.

Blodsockerfall kombinerat med blodtrycksfall är "skitspännande" fast åt det sämre hållet, jag har det själv om jag inte ser upp och lyssnar på kroppen, det enda som funkar då är en söt dryck, nåt salt, gärna en macka med salt på och så en stunds horisontalläge. Nu är det länge sen det hände för jag känner tidigt när det är dags för en rast och mera kaffe.

Jag har ju mitt hjälpmedel iom Dexcom men den här gick snabbt. Har alltid druvsocker eller godis med för att förhindra sånt här men ibland hinner mna inte.

Jäkla skitdiabetes

Jag har ju mitt hjälpmedel iom Dexcom men den här gick snabbt. Har alltid druvsocker eller godis med för att förhindra sånt här men ibland hinner mna inte.

Jäkla skitdiabetes
Kan bara hålla med, mitt blodsocker tillsammans med mitt blodtryck är vanligtvis väldigt lågt, jag har aldrig sökt för det men fick låna en gammal kombitest av vården som stod och samlade damm i deras förråd (fint med kompisar som jobbar i den sektorn) :heartså jag gjorde ett långtidstest över ett par månader och mina värden är normalt låga i vanliga fall men eftersom jag mår bra i vanliga fall så nöjde jag mig och tackade för lånet. Enda gången jag har godis med är när jag är i skogen, då ryker vanligtvis ett Mellanmål vare sig det behövs eller inte. :angel1:

Tog lite sovmorgon idag eftersom jag inte skulle träna. Fodrade och åt sen frukost ihop med ungarna :) Full fart på jobbet även idag, vilket jag gillar. På lunchrasten lånade jag dotterns häst för ett pass på banan (min har vila hela oktober) och han var superduktig. Så himla rolig att träna med 🥰

Kötta jobb några timmar till innan det ska lagas middag och sen ska jag hålla ett par ridlektioner.

Blev sjukskriven tillomed 25 nu (sjukskrev mig 16de)
Haft feber sen fredags o hostar massor. Hostat upp ett sår känns de som. När jag skulle äta apelsin igår sved de så i halsen så fick sluta.
Skönt ändå o ha flera dagar att förhoppningsvis bli frisk på.

Blev sjukskriven tillomed 25 nu (sjukskrev mig 16de)
Haft feber sen fredags o hostar massor. Hostat upp ett sår känns de som. När jag skulle äta apelsin igår sved de så i halsen så fick sluta.
Skönt ändå o ha flera dagar att förhoppningsvis bli frisk på.
Det går nåt skit just nu som innehåller hostan från helvetet som den nämns, tydligen är den långvarig också och kan sluta med lunginflammation. Jag har avsagt mig all kontakt med folk trots att jag är saknad på några ställen, jag har helt gått i ide nu.

Det går nåt skit just nu som innehåller hostan från helvetet som den nämns, tydligen är den långvarig också och kan sluta med lunginflammation. Jag har avsagt mig all kontakt med folk trots att jag är saknad på några ställen, jag har helt gått i ide nu.
Den är fruktansvärd men jag tyckte Theracough funkade ganska bra mot hostan. Det hjälpte mot den värsta slemhostan. Jag har lite rethosta kvar men det är mycket bättre, sambon som inte tog hostmedicin hostar i princip lika mycket som förut. Vi var sjuka hela förra veckan.
Dock börjar jag få ont i halsen igen och har frusit hela dagen trots att det är 13gr varmt ute, så jag hoppas verkligen att det inte tar om igen nu

Den är fruktansvärd men jag tyckte Theracough funkade ganska bra mot hostan. Det hjälpte mot den värsta slemhostan. Jag har lite rethosta kvar men det är mycket bättre, sambon som inte tog hostmedicin hostar i princip lika mycket som förut. Vi var sjuka hela förra veckan.
Dock börjar jag få ont i halsen igen och har frusit hela dagen trots att det är 13gr varmt ute, så jag hoppas verkligen att det inte tar om igen nu
Nåt av det effektivaste jag testat var att dela en citron i 4 delar, lägga i en klyfta med skal och allt i en mugg med vatten och hetta upp i micron, ta upp och krama ur citronen och så i med en rejäl sker honung och sippa på detta. Det tipset fick jag av en läkare som kommer från ett varmare land, det var deras bästa kur för förkylning och hosta och det funkar kanon.:up:
Man ska aldrig döma ut nåt utan att ha testat, i hans släkt fanns det flera medicinmän sen urminnes tider.:)

Nåt av det effektivaste jag testat var att dela en citron i 4 delar, lägga i en klyfta med skal och allt i en mugg med vatten och hetta upp i micron, ta upp och krama ur citronen och så i med en rejäl sker honung och sippa på detta. Det tipset fick jag av en läkare som kommer från ett varmare land, det var deras bästa kur för förkylning och hosta och det funkar kanon.:up:
Man ska aldrig döma ut nåt utan att ha testat, i hans släkt fanns det flera medicinmän sen urminnes tider.:)
Helt klart värt att testa. Hett vatten, honung och ingefära funkar också. Det är inte gott (enligt mig) men effektivt

Dagen ar startad och aldeles straxt ska jag akt till jobbet och starta morgonen's skolbuss korande. Sedan ska vi ha manaden's "safety meeting" och jag maste kopa mer "large puppy" kibble.
Just nu ar marodorerna nojda och tuggar pa (drumroll) varandras gamla torra ben. Tank sa gott det blir med ben som inte finns nagot pa om man far ett som en av de andra tuggat av allt pa :laugh: nar man redan ratat sitt eget fardigtuggade.
(Inte for att rottisen Diva nagonsin get upp helt pa ett ben, men de andras slar allt!:p)

Vaknade med irriterande migrän i natt, fullt utvecklad och medicin hjälpte inte. Har mest sovit och mått skit istället för att jobba. Grusiga kliiga ögon, nysig och nu rinner ögonen, funderar på om det är något jag är allergisk mot men kan inte komma på något som slår ut nu? Bara det allmänt fuktiga vädret som ställer till det?

Värmde ostkaka i micron för en stund sedan men glömde den där....

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 678
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 985
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 970
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka