Vad gör vi? Del CCIV

Intensiv helg med massa timmar som funktionär på hoppbana. Har varit lite drama kring organisationen, men jag har haft väldigt roliga uppdrag och känt mig behövd och väldigt uppskattad, vilket ju är trevligt när man sliter som ett djur på sin fritid :)

Planen var idag att flexa på förmiddagen och åka på privatlektion med Sparven. Agilityn gick verkligen strålande 🤩 min tränare är fantastisk, och min träningskompis lika så.
Kände dock inte alls för att jobba idag, och hade inget viktigt inbokat, så fick bli även eftermiddagen på flexen 😆

Nu ska jag göra granola och sen sy lite :bump:
 
Har precis kommit hem, ätit en baguette med kyckling och curry och haft väldigt roligt åt ena katten :rofl: Släppte in henne när jag kom hem och hon hade väldigt mycket åsikter och grälade som tusan 🤣
Det regnar och blåser som tusan idag så hon var nog väldigt missnöjd över vädret. Katterna går in och lägger sig på vår inglasade altan så de är helt skyddade från väder och vind, men hon hade ändå väldigt mycket att säga när hon kom in haha
 
Woho! Fick precis provsvaren på 1177 och jag har inte någon blodpropp i lungan i alla fall! 🥳 Det var, med andra ord, precis som vi förväntade oss. Skönt att ha det uteslutet i alla fall även om det innebär att vi fortfarande inte riktigt vet vad som är fel med mig.

Nu väntar en röntgenundersökning och någon annan mindre trevlig undersökning som jag glömt vad det var. Spännande med röntgen iaf och att få se lite av hur kroppen ser ut inuti. Jag är nyfiken på vad och hur mycket detaljer de kan se och hoppas lite på att få med mig kopia på bilderna hem sen pga nyfiken :D
 
Ligger och vilar 30 minuter innan jag går ut i blåsten och plockar äpplen och päron. :up:
Ser ut som mamma tänker följa med så ingen stress att komma snabbt iväg medan det är ljust, kommer hinna bli mörkt innan vi kan åka, tidigast kl 21. Tror det kommer gå bra att fånga Wilma ikväll, hon ligger på mig just nu.

Ska börja plocka och slänga sopor och packa lådor att ta med, tror jag kanske rent av gräver upp lite rabarber och vinbär att ta med mig och plantera i fjällen. Har köpt mackor och dricka att ha i bilen + jag swishade grannen och fick kontanter tillbaka så jag kan betala inatt om de inte tar swish ifall jag behöver tanka eller köpa kaffe.
 
Har man inte för bråttom kan man göra fynd, jag har väntat på att det skulle dyka upp en bättre dataskärm än den flora av halvkassa skärmar jag haft på arbetsbänken i elektronikavdelningen så när det dök upp en nästan ny på Blocket och fanns i stan så slog jag till, den är nästan ny men kostade bara 2/3-delar av nypriset, killen skyllde på "skulle plugga men fick jobb", sanningen var förköpt sig enligt traven av räkningar på köksbänken, sen kom nästa hyra. :D Den enes död ni vet, och rejäl var den, 46 tum. :p

Den här ska hänga på väggen bakom arbetsbänken så slipper den inkräkta på arbetsytan.:up:
 
Hemma. Jobbigt idag hos fysio. Benen känns lite spaghetti. Åkte till stora Willys efteråt och köpte fryst lammstek på extrapris. 2.5 kg! Det blir lamm i många dagar. Funderar på om man kan frysa färdiglagad lammstek. Jaja, gillar lamm så det får bli det resten av veckan. Ska köpa massa isbergssallad och sedan fixa sås till.
 
Bra men intensiv dag på jobbet.
Halvstorm ute men bestämde ändå att jag hellre joggade i dag än i morgon före jobbet.
Men vad är oddsen för att man springer 4 km
i rejäl motvind och när man vänder och ska hemåt så vänder vinden också?!😂💨
Men nu är jag duschad och fått mig en kopp kaffe som det har varit underskott på under dagen.
IMG_1183.webp
 

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 460
Senast: dobbis
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 873
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 898
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp