Vad gör vi? Del CCXI

Suttit i telefon med Telias kundtjänst. Att försöka avsluta min släktings abonnemang är ett helvete eftersom hen inte har betalat räkningen så numret är avstängt och de kommer kontakta henne via telefon :banghead: Hen har ett nytt Comviq nummer och jag har beställt Telia kod till henne så vi kan prata och förklara. De kan skicka pappersfakturor. Hen betalar dem och sedan ringer hen till Telia och avslutar abonnemanget. Vet inte hur jag ska fixa det när hen bor i Göteborg och jag i Stockholm. Att förklara för hen är hopplöst.

Och ja, god man är en bra idé men det kommer hen aldrig gå med på.
Har för mig att jag läst om god man och förvaltare här på buke, tror det stod nåt om att god man också kan utses mot personens vilja. Fast jag kan ha fel.
Kan förvaltare vara ett elternativ annars?
:heart

Jag ar jatte trott nu efter en ganska jobbig dag med extra mycket busskorning. Naja, solen skiner, det har varit runt 80*F (alltsa runt 26*C :p) och livet I t-skjorta har borjat ... med oppna dorrar.

Och grannen's son I 9-10 ars aldern har borjat spela trumpet😬😵 och Jag minns nar min son borjade spela euphonium 😖 Det var faktiskt varre men det fick grannarna tala ... sa har sitter Jag nu och funderar pa vad det egentligen betyder "att bli jinxed" och hur oandligt latt det ar att man utsatter sig for det.:angel:
what comes around goes around :angel:

Njuter av att ligga ensam i sängen, sträcker ut mig åt "fel" håll och har det bra :p Vi har skaffat loftsäng till sambon för att han ska kunna sova utan hundarna, något vi egentligen hade tänkt göra redan när vi flyttade ihop, och det var ju en väldigt trevlig grej. Jag får en stor, lyxig säng och vi båda sover (förhoppningsvis) bättre.

På väg till Arlanda och jobbresa. Som tur är åker jag hem imorgon kväll redan.
Har verkligen ingen jobblust, mitt nuvarande uppdrag är inget kul . Ett märkligt ställe och jag har svårt att leverera pga oreda.

Men snart långhelg och då ska jag till stugan och söner med familjer kommer. Och bästa väninnan och hennes familj. Blir trångt som tusan men vad gör det.

Vaken med Marodören och kollar på Paw Patrol. Min lille skrutt sover numera mellan 19.30ish och 5.30ish. Betydligt mer trevlig tid att vakna på än 02ish som det var en lång period.

Letar efter en fin jordglob med aktuell karta. Ngn som kan tipsa mig? Verkar svårt att få information om det är aktuella kartor eller gamla.

Lagt mig efter en lång natt på jobbet. Åkte och vattnade hästarna på vägen hem så slipper jag tänka mer på det idag. Tagit min medicin och en insomningstablett, hoppas jag kan somna snart trots värken i foten. Blev tvungen att ta av lindan en stund inatt och även skickat en fråga till kliniken hur länge jag måste linda den, med tanke på att jag iaf måste ha ortos på mig i fem veckor till dygnet runt. :sorry:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 313
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 895
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka