Vad gör vi? Del CCXI

Jag har försökt ringa handläggaren på Försäkringskassan ungefär var tjugonde minut hela dagen. Först gick det fram signaler innan "personen du söker är inte tillgänglig", men klockan tre gick det direkt till meddelandet.

Vad ska jag göra? Jag har ingen annan kontaktväg till handläggaren. Jag kan inte skicka ett fysiskt brev, för jag vet inte vad det är de vill ha av mig. Såvida jag inte skickar ett brev och frågar vad de vill. Men jag har bara till 28de april på mig..

Känns ganska uppgivet med Försäkringskassan just nu..

Jag har försökt ringa handläggaren på Försäkringskassan ungefär var tjugonde minut hela dagen. Först gick det fram signaler innan "personen du söker är inte tillgänglig", men klockan tre gick det direkt till meddelandet.

Vad ska jag göra? Jag har ingen annan kontaktväg till handläggaren. Jag kan inte skicka ett fysiskt brev, för jag vet inte vad det är de vill ha av mig. Såvida jag inte skickar ett brev och frågar vad de vill. Men jag har bara till 28de april på mig..

Jag vet att jobbarkompisen hade jätteproblem att få tag på sin handläggare för ett par månader sedan. Det visade sig att hon hade tjall på linjen.

Maila. Jag tror att man kan få adressen av kundtjänst. Då har du också bevis att du försökt komma i kontakt. Be samtidigt kundtjänst notera att du ringt och försöker få tag på HL. Då har du ännu ett bevis att du försökt nå hen och kundtjänst kan skicka en impuls att du vill att hen ska kontakta dig

Maila. Jag tror att man kan få adressen av kundtjänst. Då har du också bevis att du försökt komma i kontakt. Be samtidigt kundtjänst notera att du ringt och försöker få tag på HL. Då har du ännu ett bevis att du försökt nå hen och kundtjänst kan skicka en impuls att du vill att hen ska kontakta dig
Jag har ringt kundtjänst, som hänvisade till att ringa handläggaren.. Som inte svarat på två dagar nu..

Är trött efter bussresa, promenad och cykeltur. Orkar inte fixa varm mat så det blir bröd, nötter och choklad till middag.

Som sagt begär mailadress. Alltid helst ska man ha skriftliga bevis. Har sett till att kundtjänst har noterat att du ringt? När du mailar HL cc registratorn.
Ingen aning om de noterat det. Fick prata med en dam som var mycket kort i tonen, som sa att jag skulle ringa handläggaren istället.
Jag vill bara veta vad det är de vill ha av mig. Brevet jag fick var mycket oklart på den punkten..

Jag orkar inte :arghh: ska ju dessutom gå på sjukskrivning igen nästa vecka, så då lär ju hela baletten börja om. Och förmodligen ingen ersättning på 90 dagar igen..

Ingen aning om de noterat det. Fick prata med en dam som var mycket kort i tonen, som sa att jag skulle ringa handläggaren istället.
Jag vill bara veta vad det är de vill ha av mig. Brevet jag fick var mycket oklart på den punkten..

Jag orkar inte :arghh: ska ju dessutom gå på sjukskrivning igen nästa vecka, så då lär ju hela baletten börja om. Och förmodligen ingen ersättning på 90 dagar igen..

Fråga alltid om de noterat skriftligt! Och be dem läsa upp vad de notera. Varje hl har en mailadress. Be att få den, de kan inte vägra. Sedan, om du vill vara riktigt jobbig, när du mailar hl, cc inte bara registraturen utan också enhetschefen.

:banana:

Kändes mycket skakigt och svårt med balansen när jag stod upp. Nu gör det ont i hälsenan men det är helt normalt. Men att äntligen kunna gå igen utan kryckor är :love:. Nu måste jag verkligen ta itu med att åka ett antal rundor med buss för att bli av med mitt ÅV berg.

Bra dag på jobbet. Fick rycka in och ha två lektioner med klassen men det gick jättebra.
Har satt på elementen åt päronen, fixat så att det finns frukost och köpt en stor bukett gula tulpaner och ställt på bordet.

Joggade 4 km och har duschat och ätit en macka.

Två dagar kvar till fyra ledigt.

Nu ar det dags for dig att bli riktigt jobbig. Ring tillbaka dagligen om du inte far de uppgifter du behover. Jag ser till att vara mycket vanlig och lite "undfallande":devil: I mitt satt att stalla fragor fran borjan nar en myndighet karvar ... sedan "forklarar" jag tills "the cows come home" med vanlig rost (det ar mycket svarare att snasa nagon som later vanlig, nagot man lar sig nar man bor I syd ostra USA, "Bless your heart")
Maken skrattar och skakar pa huvudet nar han hor mig:D Jag ar varken undfallande eller undvikande, men Jag far nastan alltid som Jag vill nar Jag ringer den typen av samtal.:sneaky:

Och Jag som tyckte de var jobbiga och langsamma har nar det tog tva veckor att fa fram papper for att fa sjukskrivningen registrerad och ytterligare 3 veckor for att fa pengarna.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 224
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 830
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • GHS - dagens dressyr.
  • Bildtråd
Tillbaka