Vad gör vi? Del CCXI

IMG_4304.webp

Fick film på lille rävlingen som stryker omkring här. Fin och fluffig och ingen skabbräv vad det verkar iaf.

Suttit i telefon med Telias kundtjänst. Att försöka avsluta min släktings abonnemang är ett helvete eftersom hen inte har betalat räkningen så numret är avstängt och de kommer kontakta henne via telefon :banghead: Hen har ett nytt Comviq nummer och jag har beställt Telia kod till henne så vi kan prata och förklara. De kan skicka pappersfakturor. Hen betalar dem och sedan ringer hen till Telia och avslutar abonnemanget. Vet inte hur jag ska fixa det när hen bor i Göteborg och jag i Stockholm. Att förklara för hen är hopplöst.

Och ja, god man är en bra idé men det kommer hen aldrig gå med på.

Inte ens om du sätter ner foten och säger att du inte orkar hålla på med det här mer, så nu får det bli god man eller inget?

Nej, hen kommer bara att leva i ännu mer social misär, antingen blir hen LPT igen, eller så ligger hen död i sin lägenhet vilket är hens största skräck och varför det är så viktigt att jag som enda person håller kontakten med hen. Visst jag kan strunta i att försöka hjälpa hen och det blir mer och mer snurrigt, men jag kan inte bara titta på.

Nej, hen kommer bara att leva i ännu mer social misär, antingen blir hen LPT igen, eller så ligger hen död i sin lägenhet vilket är hens största skräck och varför det är så viktigt att jag som enda person håller kontakten med hen. Visst jag kan strunta i att försöka hjälpa hen och det blir mer och mer snurrigt, men jag kan inte bara titta på.
Jag förstår att det är väldigt besvärligt. Men kunde det inte funka med en god man som tar hand om det praktiska kring ekonomin och att du fortfarande är släktingens sociala kontakt? Så du får lite avlastning med en del av det praktiska?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 224
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 830
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • GHS - dagens dressyr.
  • Bildtråd
Tillbaka