Vad gör vi? Del CCIV

Ngn från bostadsbolaget ringde vid halv två och frågade om de fick gå in i lägenheten.
Fanns inget meddelande i lägenheten som det brukar men heller inget mail med ”ärendet avslutat”.
Antingen har de inte varit här eller så funderar de på vad de ska göra.

Lång men rätt bra dag på jobbet.
Nu ligger jag och läser bok.
Så här det varit för mig ett par gånger också, mycket irriterande.

Jobbat lite i köket, några skåp fick jag iaf upp! Inte helt lätt att fixa när man aldrig gjort sånt. Nu ett glas bubbel å chips! :p
1729618832248672286082936578300.webp

Jobbat lite i köket, några skåp fick jag iaf upp! Inte helt lätt att fixa när man aldrig gjort sånt. Nu ett glas bubbel å chips! :p
Visa bifogad fil 155468
Tänker man bara efter lite före och har ett uns logik med brukar det mesta lösa sig ganska enkelt och har man inga extra händer får man köra med virkesbitar och uppfinna nåt som funkar. Jag sätter just nu upp ett innertak helt själv av Huntonit, plattorna är rätt tunga att hantera och 60 x 1,20 så dom är inte ett dugg smidiga att hantera men som sagt, lite skitvirke, en såg och en bra skruvdragare och lite jävlaranamma så fixar det sig ganska enkelt. I reklamen är det ju "bara att trycka ihop och skruva",,, in my ass, jag skulle vilja snacka med den som påstår detta, det kan möjligen funka på ett plant bord men definitivt inte uppe i ett tak.👆

Tänker man bara efter lite före och har ett uns logik med brukar det mesta lösa sig ganska enkelt och har man inga extra händer får man köra med virkesbitar och uppfinna nåt som funkar. Jag sätter just nu upp ett innertak helt själv av Huntonit, plattorna är rätt tunga att hantera och 60 x 1,20 så dom är inte ett dugg smidiga att hantera men som sagt, lite skitvirke, en såg och en bra skruvdragare och lite jävlaranamma så fixar det sig ganska enkelt. I reklamen är det ju "bara att trycka ihop och skruva",,, in my ass, jag skulle vilja snacka med den som påstår detta, det kan möjligen funka på ett plant bord men definitivt inte uppe i ett tak.👆
Jooo om du har en sån där lyft till varje skiva då är de bara att göra då. 🤣
Är ju en del att tänka på i mitt kök. Först siporexväggar å sen en ventilation som inte kan flyttas.. men de går framåt iaf. :laugh:

Jooo om du har en sån där lyft till varje skiva då är de bara att göra då. 🤣
Dream on baby, glöm det, jag fick freestyla med ett par ribbor med mellanlägg som jag skruvar upp i taket bredvid där skivan ska vara och skjuter den på plats, skivhelv.... är ju spontat och av MDF så att få den att passa i nästa skivas spår när taket inte är riktigt plant, men det går iallafall framåt. :D

Har pratat med min syster i tre timmar, skrattat och haft kul, och googlat lite på viktiga saker vi diskuterade.

Hon har börjat plugga lite, någon vårdkurs och uppgifterna låter både roliga och väldigt lätta, vi pratade om dem i går och jag kunde svaret på nästan alla frågorna. Nästa uppgift ska hon beskriva något om njurarnas påverkan, skillnaden på stroke och tia och något mental påverkan på åldrandet. Kul ju!

Insåg plötsligt att tiden rusat i väg igen... så dags att sova!

Känner mig piggare idag igen :) ! Vet inte vad det var med mig ett par dagar, men jag kände mig lite "dassig". Sovit dåligt, högre vilopuls, lite frusen (tror ändå inte att jag hade feber, men kanske på gränsen). Men idag känner jag mig redo att ta mig an världen igen :) !

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 678
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 985
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 970
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka