Vad gör vi? Del CCIV

Hemma. Handlat (igen) men nu har jag mat för en månad framåt eller något :meh: Varför kan jag inte sluta lockas av extrapris. Jag är en person, det är idiotiskt att köpa xl pack. Allt det gör bara att frysen är överfull.

Fikapaus med kaffe och resterna av helgens knäckiga äppelkaka :d Håller på att sätta ihop en presentation som jag ska hålla för typ 300 pers i Dublin om två veckor. Läskigt eftersom det är första gången jag gör något sådant, men lite roligt också. Lustigt, för mindre än ett halvår sedan var jag livrädd eftersom jag skulle sitta med i en expertpanel på ett liknande event. Denna gången ska jag först hålla en presentation och sedan sitta med i en panel, och plötsligt känns panelen som rena barnleken :p

Blev så frustrerad på mitt jobb att jag skrev ett argt mail till min chef, smällde ihop datorn och sprang ut i löpspåret. Eller, argt och argt. Jag skrev ”Fine, vi gör som du vill”. Argt för att vara mig.

Nu är ju min kondition inte på topp så jag kom inte så långt, så nu lunkar jag hemåt och hoppas på att löpturen gjorde att jag kan vara en snäll mamma resten av dagen.

Det går nåt skit just nu som innehåller hostan från helvetet som den nämns, tydligen är den långvarig också och kan sluta med lunginflammation. Jag har avsagt mig all kontakt med folk trots att jag är saknad på några ställen, jag har helt gått i ide nu.

Ja jag har fått nått utskrivet för hostan.
Den är verkligen förjäkligt…

Äntligen hemma! Varit i stora staden och är helt färdig efter drygt 2 h pendling enkel väg, så nu ligger jag på sofflocket och vilar tills jag måste ta mig iväg till ett möte.

Smidigt att få pissont i ryggen samma dag sambon åkt till DK en v. Annars är det ju himla smidigt med sin egen kiro hemma. 🙄
Sov typ 1 h inatt och kommer behöva upp svintidigt imorgon för operation.
Hade behövt vila idag. Men nej, då ska det vara hantverkare som ska fram och tillbaks här inne, tom i sovrummet.
Hoppas, hoppas jag kan få sova på torsdag! Så jäkla genomslut! 😴🥱

Jag har ju mitt hjälpmedel iom Dexcom men den här gick snabbt. Har alltid druvsocker eller godis med för att förhindra sånt här men ibland hinner mna inte.

Jäkla skitdiabetes
Det är skit när det går snabbt. Uppåt eller nedåt.

har en ung man i bekanstskapskretsen som tränar hårt. Jag tigger glukospulver av honom. Ett par skedar och lite citronjuice som blandas med vatten. Motar dippar skitsnabbt. Vätska är ju bättre än sånt man tuggar.

Skulle skjutsat mamma till en annan vårdcentral än hennes vanliga för influensa + covid spruta idag vid lunchtid. Det visade sig dock att mamma blivit sjuk så istället för VC blev det akuten. Det var inget dramatiskt, men det var där de hade resurser för att ta hand om en eventuell infektion. Typ.

Så pappas sambo som precis skulle till jobbet var snäll och plockade upp och släppte av mamma på vägen, så att jag slapp ta mig ut en extra gång. Njursköterskan hade sagt att det bara skulle vara en snabb koll, kanske 1h, och sen skulle jag kunna hämta mamma. Det är nu drygt 8h sedan pappas sambo körde in mamma till akuten och jag har alltså suttit och väntat sedan dess på att mamma ska säga att hon är redo att åka hem.

På sjukhuset kunde de konstatera att mamma har covid-19 (igen :meh: men den förstör inte julen denna gången iaf). Så nu väntar något IV dropp några dagar. Och nej, det är väl inte direkt optimalt att jag ska hämta henne på sjukhuset nu, men det finns riktigt något bättre alternativ. Hon får inte sjukresa pga för frisk, kan inte köra bil pga brutet ben, hoppa 3km hem på kryckor på gångvägar täckta av löv i mörker och regn är inte heller någon bra idé och åka buss låter som en ännu sämre idé.

Har jag sagt att jag börjar bli så sjukt less på allt som har med sjukhus, sjukdom, undersökningar och mediciner att göra? Liksom hallå?! Kan vi inte bara få vara lite friska nu?! Tycker faktiskt att det räcker efter typ 10 månader non-stop :meh::arghh::banghead:

Så… tja… jag väntar… och väntar… och väntar 🥱
Tur att jag i alla fall är hemma, då kan jag åtminstone fixa och pyssla med saker medan jag väntar (jämfört med att sitta på en stol på sjukhuset).

Ngn från bostadsbolaget ringde vid halv två och frågade om de fick gå in i lägenheten.
Fanns inget meddelande i lägenheten som det brukar men heller inget mail med ”ärendet avslutat”.
Antingen har de inte varit här eller så funderar de på vad de ska göra.

Lång men rätt bra dag på jobbet.
Nu ligger jag och läser bok.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 678
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 985
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 970
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka