Vad gör vi? Del CCIV

Jag kan garantera att hamnar du i den situationen så agerar du, då slår "reptilhjärnan" till. :up:
Det skulle jag inte säga. Jag har allt sett en och annan stå ganska så handlingsförlamade. Även om de haft utbildning. Faktum är att man inte vet hur man reagerar i en stressituation förrän man varit i en. Jag vet hur jag fungerar.

Utbildning ökar chansen att man klarar av att fungera. Men det är som @sjoberga säger ingen garanti.

Jag känner att jag är på väg att krascha lite. Jag kände mig tvungen att skicka ett mess till mitt andra städhus dag och helt enkelt meddela att jag inte kan komma... det är första gången på fem år som jag sjukanmält mig till någon av mina kunder, och jag är inte ens sjuk, Jag ORKAR bara inte.
Nu har jag mens också och det påverkar hårt, men det här är inte bra.

Jag känner att jag är på väg att krascha lite. Jag kände mig tvungen att skicka ett mess till mitt andra städhus dag och helt enkelt meddela att jag inte kan komma... det är första gången på fem år som jag sjukanmält mig till någon av mina kunder, och jag är inte ens sjuk, Jag ORKAR bara inte.
Nu har jag mens också och det påverkar hårt, men det här är inte bra.
Bra att du avbokade och tog orkeslöshetem på allvar. ❤️

Fick panikångest på skolan efter en presentation gruppen hade, så sa något jag inte ens minns vad det var till läraren och kastade mig ut ur klassrummet.
Inser att jag måste prata med läraren om det då det inte är första gången och hon undrar nog vad som händer.
Blir så less på min ångest, kommer alltid olägligt.

Hoppas på en bättre dag imorgon då jag kommer ta bussen då, lättare att bli av med ångesten när jag har bilen att fly till.

Fick panikångest på skolan efter en presentation gruppen hade, så sa något jag inte ens minns vad det var till läraren och kastade mig ut ur klassrummet.
Inser att jag måste prata med läraren om det då det inte är första gången och hon undrar nog vad som händer.
Blir så less på min ångest, kommer alltid olägligt.

Hoppas på en bättre dag imorgon då jag kommer ta bussen då, lättare att bli av med ångesten när jag har bilen att fly till.
Vad jobbigt när det bara pang blir så där ohanterbart! ❤️
Känns det jobbigt att prata med läraren om det? Tänker att du kanske kan maila/sms:a eller så?
Det lär ju inte vara första eller sista gången hon får en elev med ångest/panikångest och bör väl vara något hon kan hantera oavsett kommunikationsform.

Vad jobbigt när det bara pang blir så där ohanterbart! ❤️
Känns det jobbigt att prata med läraren om det? Tänker att du kanske kan maila/sms:a eller så?
Det lär ju inte vara första eller sista gången hon får en elev med ångest/panikångest och bör väl vara något hon kan hantera oavsett kommunikationsform.
Känns nästan jobbigare att ta det över teams, bättre att ta det öga mot öga så får jag hennes svar direkt. Annars kommer jag bara gå och oroa mig över vad hon ska svara.
Så har tänkt på vad som skulle kännas bäst.

Ska ta upp det med psykologen på fredag också då vi har en stor gruppresentation på måndag som jag inte ver hur jag ska klara av.

Känns nästan jobbigare att ta det över teams, bättre att ta det öga mot öga så får jag hennes svar direkt. Annars kommer jag bara gå och oroa mig över vad hon ska svara.
Så har tänkt på vad som skulle kännas bäst.

Ska ta upp det med psykologen på fredag också då vi har en stor gruppresentation på måndag som jag inte ver hur jag ska klara av.
Ok, fattar!
Känns väl som att de bör kunna låta dig få slippa ta det inför andra om du mår så dåligt av det och med tanke på din historik/att du har regelbunden kontakt med psyk pga måendet. Då bör man väl kunna göra undantag och kolla enskilt/skriftligt att du kan det ni ska presentera. Vet andra som fått ”dispans” inom olika utbildningar iaf.
Hoppas psykologen kan hjälpa dig reda ut hur du känner vore bäst och kan ge råd!

Jag skulle aldrig följa med någon okänd för en drink...men detta hade jag åkt dit på😁
Screenshot_20240515_194421_Facebook.webp

Blev sen på stan och hungrig så jag bestämde att jag sulle göra något oerhört ovanligt. Jag gick in och köpte pizza.

Åt kanske 3/4 och sov en stund. Värmde på det sista och åt det med. Nu är jag äckelmätt och illamående. Ska inte äta något på flera dagar. Eftersmaken är vidrig.
Fattar inte varför jag åt upp den, det var ju inte ens speciellt gott. :banghead:
Men är verkligen påmind om varför jag inte brukar äta pizza.

Somnade visst, men ska nu cykla upp till fåglarna trots att jag tröttfryser som en mus.
Sätter på värmen så att det är varmt och gött i lägenheten när jag kommer hem bara. Dags att mata spindlarna ikväll ändå och de uppskattar att inte frysa om tassarna. <3

Har precis kommit hem från dotterns optikerbesök. För undersökningen behöver jag givetvis inte följa med men hon ville ha nya bågar.
Synfelet är iaf borta så nu är det bara astigmatism kvar. Två par nya bågar beställda också.

Nu ska jag orka dammsuga. Något jag verkligen avskyr!
Jag har bäddat om och en omgång tvätt är i maskinen. När den är klar ska jag dra igång en till.
I övrigt en lugn eftermiddag.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 678
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 985
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 970
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka