Vad gör vi? Del CCIV

Intensiv men bra dag på jobbet. Sen blev det en långkaffe hos vän och hennes dotter, mitt gudbarn.
Nu har jag krupit ner i sängen och ser på nya avsnittet av NCIS.

Hade köpt en färdigrätt med pasta för att ha när jag är för trött för att laga mat. Så den passade bra idag, tänkte jag.
Men när jag micrat klart den tyckte jag den såg lite konstig ut och luktade skumt. Visade sig vara köttiga korvbitar i den. Så det var bara att slänga.

Borde väl ha läst lite bättre på den då den faktiskt hette något med.chorizo.. Något less på min läsförståelse.

Hemma från möte med Brottsofferjouren. Ska bli otroligt spännande att börja som volontär nu efter avslutad utbildning. Den domstol jag ska vara på ligger i ett mångkulturellt område och efter att ha lyssnat på föreläsningar och tänkt lite så funderar jag på att inrikta mig på män. Även om många brott, särskilt i nära relationer handlar om kvinnor så finns där mycket stöd och kunskap.

Män blir dessutom oftare ifrågasatta av polisen, vad gjorde du, när de anmäler brott och i domstolen. Och de har ofta svårare att be om hjälp även om de är minst lika traumatiserade som kvinnor. Särskilt yngre män har ju den där taggiga attityden men innanför den är de inte bara sårbara utan skäms för att de behöver hjälp.

Är det någon annan här som har jobbat som volontär på Brottsofferjouren?

Har jordens konstigaste ryckningar i armen/armbågen på opererade armen. Brukar aldrig ha det där. Ska bli lagom kul att försöka sova. Sover alltid på den armen. 😬
Sambon kortade av sin DK-vecka pga sjuka kunder. Så han skulle komma hem och pyssla om mig imorgon. ❤️ Då slipper jag försöka locka med en arm. 😅

Har sovit bra igen. Kanske de där yogobe-övningarna i sängen hjälper :up:? Jag köpte en månads prenumeration för mitt friskvårdsbidrag, och fredag nästa vecka ska jag på massage. Pengarna ska inte få brinna inne :D! Kanske blir det pengar över till ytterligare en månad av yogobe.

Tänkte boka bindvävsmassage. Nästa lediga tid, 26 november :jawdrop: får nog se mig om efter en annan som erbjuder samma tjänst..

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 678
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 970
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka