Ska tävla för första gången sen 2007! Uppskattar tips om vad som ändrats sen dess 😄

Deck-deck-tiv

Trådstartare
Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I april startar vi en LC:1 på kort bana, jag är så himla taggad! 😍

Jag ska lusläsa TR så mycket jag orkar men jag undrar ändå, ni som är lite ”gamla” i gemet - vilka viktiga förändringar har skett gällande dressyrtävling sedan -ish- 2006-2008?! Något stort jag inte får missa?

Det jag själv har snappat upp är exempelvis att man inte längre behöver startanmäla och vaccinationsintyg visas bara upp på begäran.

Jag har även hängt med i det som dykt upp de senaste två åren med lättridning tillåten och nosgrimma frivillig.

Spontant, har ni några saker som förändrats som jag VERKLIGEN inte får missa?

Tacksam för den hjälp jag kan få 🤗

Vaccinationerna ska ligga i Tdb, var noggrann att de är korrekt ifyllda. Lista på vilka som måste visa upp vaccination brukar komma ut dagen innan tävlingen.

Eftersom du inte tävlat sen -07 så kan du lösa provapålicens som är väldigt mycket billigare!

Vaccinationerna ska ligga i Tdb, var noggrann att de är korrekt ifyllda. Lista på vilka som måste visa upp vaccination brukar komma ut dagen innan tävlingen.

Eftersom du inte tävlat sen -07 så kan du lösa provapålicens som är väldigt mycket billigare!
Oj, bra det fixar jag direkt! Tack 🙏

Yes, prova på-licens är fixad! 😃

Oj, bra det fixar jag direkt! Tack 🙏

Yes, prova på-licens är fixad! 😃

Herregud, jag minns inte ens hur det var 2006. Det är nog mest digitala förändringar. Men det är på equipe online startlistor och ryttarmeddelandet och resultat kommer ut och lista på vilka som ska visa upp vaccineringarna. Om hästen aldrig tävlat så är risken stor att du kommer hamna på den listan. Då måste du visa upp vaccineringen innan start.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka