Vad gör vi? Del CCIV

Ska strax iväg och ta tåget till min kompis :love: Älskar att åka tåg (när de går som de ska och kommer fram förstås...)! Ska försöka undvika att dra på mig mykoplasma och covid i kollektivtrafiken, wish me luck 😅🤞
Nu sitter jag i telefonkö. "Du har plats 115 i kön" 🫠

Fortsätter med förgasarrenoveringen, igår blev gamla ovala och nötta hålen för gasspjällaxeln arborrade så dom sitter på rätt plats i huset igen och fick svarvade mässingsbussningar ipressade, idag ska bussningarna precisionsbrotschas men först måste jag göra en brotsch med styrning för här finns inget utrymme för ens en jätteliten miss då spelet endast får vara max 5 hundradels millimeter när det är nytt.
20241023_210010.webp

Mäh lite överdrivet kanske 😅. 9 år på katt är ju typ 50, så jävla gammalt. Verkligen 🤣Fick på mejlen från Agria vi har samlaningsavtal på alla 3 katterna; " tips till dig med äldre djur" handlade om när man måste ta bort djuret...Kan honkatten (och brorsan) få bli tvåsiffrigt först? Och en ynka ålderskrämpa ? Honkatten är som ungdomen själv än 😄 och brorsan är med fräsch ❤️.

Mäh lite överdrivet kanske 😅. 9 år på katt är ju typ 50, så jävla gammalt. Verkligen 🤣Fick på mejlen från Agria vi har samlaningsavtal på alla 3 katterna; " tips till dig med äldre djur" handlade om när man måste ta bort djuret...Kan honkatten (och brorsan) få bli tvåsiffrigt först? Och en ynka ålderskrämpa ? Honkatten är som ungdomen själv än 😄 och brorsan är med fräsch ❤️.
Gäller att pumpa in så mycket pengar det bara går i bolaget vet du, och ju större omsättning på friska djur dess mer kassaklirr. Likadant är det ju med fordon, nytt och riktigt gammalt är inga problem med bra försäkringsavtal, mellan 5 och 30 år, då gäller inte det och det och det och det,,,,, :meh:

Dom räknas som seniorer vid 8 år 🙂

Gäller att pumpa in så mycket pengar det bara går i bolaget vet du, och ju större omsättning på friska djur dess mer kassaklirr. Likadant är det ju med fordon, nytt och riktigt gammalt är inga problem med bra försäkringsavtal, mellan 5 och 30 år, då gäller inte det och det och det och det,,,,, :meh:

Jo så sant

Vi (Dalarna) bokar via 1177, jättesmidigt. Att boka via telefon är ju galet, den tiden är ju bättre använd för de som behöver rådgivning.

Jag ringer alltid till min VC eftersom det är helt hopplöst att göra det digitalt. Nu hade de inte drop-in på lördag, men istället en tid idag på eftermiddagen så jag ska vandra iväg och få det gjort. Jag struntade ju i att ta covid vaccinet i höstas och spenderade sedan jul och nyår i sängen, åt tomatsoppa och tappade all smak och lukt i en månad.

Jag har lärt mig från 11 men okej 😄. Då är människor på 45 med seniorer då. Lite deppigt haha (nä man kan ju inte helt jämföra).

Jag har fått lära mig när de fyllt 7 så ska de in på en seniorkoll. Det är några år med Megara innan dess tack och lov. Nikita tog jag in från 8 års ålder. Kände att det var värt det att kolla igenom henne. Det är så jäkla svårt med Megara. De flesta katter kan man ju klämma igenom och se om de reagerar. Megara blir vansinnig så fort hon kommer ur buren. Bara att vaccinera henne blir cirkus. När hon skulle opereras fick hon gabapentin så hon kunde sövas.

Jag har fått lära mig när de fyllt 7 så ska de in på en seniorkoll. Det är några år med Megara innan dess tack och lov. Nikita tog jag in från 8 års ålder. Kände att det var värt det att kolla igenom henne. Det är så jäkla svårt med Megara. De flesta katter kan man ju klämma igenom och se om de reagerar. Megara blir vansinnig så fort hon kommer ur buren. Bara att vaccinera henne blir cirkus. När hon skulle opereras fick hon gabapentin så hon kunde sövas.

Verkar vad jag uppfattat det vara olika det där; vissa säger från 7 andra att det är viktigt från 11; tycker ju jag låter mer rimligt men ja. Varken honan eller brorsan äter mat för äldre, de kör på för vuxna kastrater och är toppenfina än. Är säkert väldigt individuellt som med alla såklart. Nu senast när honan var inne pga sår ovanför ögat fick hon en liten koll av hjärta-lungor och känna på buken, skadar ju givetvis inte 😊. Hur gammal är Megara? :)

Sitter och pysslar med Silhouette studio, önskar att jag hade en värmepress och mer vinyl. Funderar allvarligt på att beställa en från Amazon, trots att det är emot mina principer. Man är väl inte värre än att man kan ändra sig :angel:

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 677
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 967
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka