Vad gör vi? Del CCIV

Verkar vad jag uppfattat det vara olika det där; vissa säger från 7 andra att det är viktigt från 11; tycker ju jag låter mer rimligt men ja. Varken honan eller brorsan äter mat för äldre, de kör på för vuxna kastrater och är toppenfina än. Är säkert väldigt individuellt som med alla såklart. Nu senast när honan var inne pga sår ovanför ögat fick hon en liten koll av hjärta-lungor och känna på buken, skadar ju givetvis inte 😊. Hur gammal är Megara? :)

Hon är sex år (oj vad tiden går :nailbiting: ) född 2017-05-23

Sitter på Apple Store och väntar på att få lämna in min jobbdator som utvecklat ytterligare problem och nu behöver hjälp på riktigt. Känner att jag skulle vilja lämna in mig själv på en mänsklig motsvarighet samtidigt, så kanske jag äntligen kunde få ordning på den här huvudvärken som plågat mig varje dag i snart två veckor nu. Vad som i alla fall står klart är att både datorn och jag har ett utslitet batteri! 😅

Turligt nog behöll jag min gamla jobbdator när jag fick den nya, så nu får jag använda den som back up tills den andra är fixad. Det är sämsta möjliga tiden på året för sådant här att strula, vi har som allra mest att göra sista två veckorna i oktober varje år, men det är inte så mycket att göra åt 🤷🏼‍♀️

Sitter och pysslar med Silhouette studio, önskar att jag hade en värmepress och mer vinyl. Funderar allvarligt på att beställa en från Amazon, trots att det är emot mina principer. Man är väl inte värre än att man kan ändra sig :angel:
Kör bara, mest grejer när man dör vinner vet du. :D Jag köpte värmepress från just Amazon av märket Vevor för ett par år sen, jag håller på med elektronik och tillverkar bla. kretskort och underlaget ska pressas fast med värme på kopparlaminatet innan etsningen, pressen var ett av mina absolut bästa köp.:up:

Kör bara, mest grejer när man dör vinner vet du. :D Jag köpte värmepress från just Amazon av märket Vevor för ett par år sen, jag håller på med elektronik och tillverkar bla. kretskort och underlaget ska pressas fast med värme på kopparlaminatet innan etsningen, pressen var ett av mina absolut bästa köp.:up:
Det är en vevor jag kollat på. Kanske skulle slå till på en sån. Fast det får bli när jag har pengar över.

På tal om vaccinationer tidigare i tråden, så var jag och tog covid + influensa i morse. Sen har jag jobbat utan problem.
Men nu börjar jag känna mig seg och har lite sjukdomskänsla i kroppen. Det kommer nog en reaktion ändå :down:
Enda sprutan jag tog skulle vara nån mix av rabies, mul och klövsjuka, rödsjuka, valpsjuka och fästingvaccin sa veterinären, han påstod att han tömt medicinförrådet på alla små slattar som blivit över, det var bara fästingvaccinet jag skulle ha egentligen. :crazy:

Nu är det gjort. Tänker försöka diska och få in lammet i ugnen innan jag däckar. Har mat för flera dagar framåt så det är bara att ta det lugnt. Iofs kände jag inte av den alls förra gångerna jag tagit det förutom att det var lite ömn när man tryckte - så naturligtvis tryckte jag där hela tiden :D

Sitter på Apple Store och väntar på att få lämna in min jobbdator som utvecklat ytterligare problem och nu behöver hjälp på riktigt. Känner att jag skulle vilja lämna in mig själv på en mänsklig motsvarighet samtidigt, så kanske jag äntligen kunde få ordning på den här huvudvärken som plågat mig varje dag i snart två veckor nu. Vad som i alla fall står klart är att både datorn och jag har ett utslitet batteri! 😅

Turligt nog behöll jag min gamla jobbdator när jag fick den nya, så nu får jag använda den som back up tills den andra är fixad. Det är sämsta möjliga tiden på året för sådant här att strula, vi har som allra mest att göra sista två veckorna i oktober varje år, men det är inte så mycket att göra åt 🤷🏼‍♀️
Alltså jag hade helt klart kunna jobba för en (myndighet?) där jag under en begränsad tid går in och gör lite markservice. Betalar lite räkningar, strukturerar upp avbetalningar, rensar rabatter... Liksom som en allt i allo-god man som kommer in en månad och bara löser lite bös. Liksom innan saker blir allt för oöverkomliga.
Kom och tänka på det kring den mänskliga versionen av en mac store :p

Har har vi plotsligt fatt kallt. Kallt pa riktigt. Forra veckan hade vi dags temperaturer runt 20*C ... Den har veckan startade hosten pa riktigt. Nu ar alla vindar rakt fran norr eller vast, natterna har ju varit kalla lange, under 10*C, men nu ar natterna inte bara en siffriga, utan i natt var et 1*C och dags tempera turen blir 14*C med vaxlande molnighet. Hotsta temperaturen de narmaste 10 dagarna far vi pa Lordag, med 18*C.

SA ... med andra ord ar varmen pasatt och jag sitter inlindad i morgonrock och en filt ... med altandorren oppen sa Emma-Sue kan ga ut nar hon behover.:angel:

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 677
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 967
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka