Vad gör vi? Del CCIV

Igår i blåsten blev det en repris av söndagens ridning; aktivt skrittarbete och lite galoppfattningar och galopp genom lövbädden vid ena långsidan av ridbanan 😍 barbacka 😊. Idag kom jag senare till stallet och satte fart och var effektiv och fixade så jag hann ta ut bästa pållan på en skrittur i töm innan det blev helt kolsvart 😊. Passade bra under tömkörningen att testa det ofodrade reflexländtäcket jag köpte på loppisen; bättre än det fodrade när det fortfarande är onödigt varmt 😊. Efteråt var det som alltid lika mysigt att direkt släppa in henne i en färdig box för natten 🥰.
Sen hem och koka krämig kräftsoppa till middag och äppelpajen med fröer var redan klar, höstigt gott i oktoberkvällen 😊.

Jag ar nyss hemkommen fran hundtraning i en grann stad. Det ar svinkallt i skuggan, men da himlen nastan ar klarbla sa blir det riktigt fint i solen och det blaser inte heller i dag.

Jag passade pa att handla lunch fran en "street vendor" (en av det storre food trucks) som hade Turkisk cuisine. Jag kopte en typ av "crispy wrap" med lamm, vitkal, gurka, och en garlic sause to die for.

Det ar en himla tur de inte finns har i var stad ... jag skulle ata ihjal mig. :angel: Tate var med (for att visa hur det ska bli) och han forsokte sno min mat ... jag sag hans tunga diskret slicka sidan.:cautious:

Den langa "pinnen" ar alltsa min "crispy wrap"
IMG_5897 2.webp
IMG_5897 2.webp.

Igår i blåsten blev det en repris av söndagens ridning; aktivt skrittarbete och lite galoppfattningar och galopp genom lövbädden vid ena långsidan av ridbanan 😍 barbacka 😊. Idag kom jag senare till stallet och satte fart och var effektiv och fixade så jag hann ta ut bästa pållan på en skrittur i töm innan det blev helt kolsvart 😊. Passade bra under tömkörningen att testa det ofodrade reflexländtäcket jag köpte på loppisen; bättre än det fodrade när det fortfarande är onödigt varmt 😊. Efteråt var det som alltid lika mysigt att direkt släppa in henne i en färdig box för natten 🥰.
Sen hem och koka krämig kräftsoppa till middag och äppelpajen med fröer var redan klar, höstigt gott i oktoberkvällen 😊.
Med fröer??

Den här förbaskade dominoeffekten som kommer när man drar igång ett projekt hemma. Vi skulle få upp en garderob i hallen, så att nu rensar jag i förrådet på vinden. Givetvis. För att..

..när vi ändå ska måla in garderoben i hallen så kan vi lika gärna ta kontoret och lilla vardagsrummet i samma veva. Då kan vi ju lika gärna göra om kontoret till barnrum som vi sagt. Så då måste vi få upp kontoret på vinden och allt på vinden in i förrådet och allt i förrådet upp till skrymslet ovanför vinden.

Givetvis 🙃 😅

Jag har något liknade på gång här... men kattvinden är iaf klar att fylla med det som är tänkt ska vara där :D

Men jag kan se min målbild tydligare nu och det kommer att bli så fint :love:

Hoppas att jag är färdig till jul bara :angel: :rofl:

Har värmevallning. Det är ett mkt opraktiskt tillstånd för en som annars mest fryser. 😂🥵

Ska väcka barnet om en stund, vi måste gå till pappans hus för att hämta halloween-kostym till skolan/fritids.

Jag kommer antingen ligga hemma eller åka till jobbet en sväng, har inte bestämt mig än. Just nu känns hemma som mest lockande.

Ätit en tunnbrödsrulle med bredbar brie och kalkon. Smuttar på första koppen kaffe.
Det är fredag! Älskar fredagar.
Och lönen har kommit in på kontot.👍

Jag har något liknade på gång här... men kattvinden är iaf klar att fylla med det som är tänkt ska vara där :D

Men jag kan se min målbild tydligare nu och det kommer att bli så fint :love:

Hoppas att jag är färdig till jul bara :angel: :rofl:

Jag har nästa städning inbokad 7 november så tänkte vara klar innan dess 😅 🙈

Men! Efter denna helg är vi sannolikt klara med allt flyttande och slängande av saker, tejpande och kanske kan ha målat ner den vita randen längst taket. Så då är det bara att måla kvar, och det går ju egentligen ganska snabbt. Så det bör hinnas med under nästa helg!

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 677
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 967
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka