Jag har fått svar från företaget dit jag mailade angående en av deras säljare som kontaktade mig och ville veta vilket avtal jag har idag och varför jag inte vill nappa på deras erbjudande. Det är många år sedan jag var kund där och jag blev irriterad när han inte ville fatta när jag svarade honom att mitt nuvarande avtal inte angick honom, så jag avslutade samtalet och sedan mailade företaget och hänvisade till GDPR.
Nu har jag fått svar:
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt och förstår att det har skapat frustration.
Vi har tagit bort era kontaktuppgifter från vårt system och våra
säljares listor så att ni inte ska bli kontaktade mer.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Jag ska i fortsättningen praktisera det här för varje oönskat säljsamtal jag får, maila kundtjänst och kräva att de raderar mina kontaktuppgifter när jag inte längre nyttjar deras tjänster.
Nu har jag fått svar:
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt och förstår att det har skapat frustration.
Vi har tagit bort era kontaktuppgifter från vårt system och våra
säljares listor så att ni inte ska bli kontaktade mer.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Jag ska i fortsättningen praktisera det här för varje oönskat säljsamtal jag får, maila kundtjänst och kräva att de raderar mina kontaktuppgifter när jag inte längre nyttjar deras tjänster.