Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, jag hade glömt att jag i en månad förra året innan jag blev anställd så fick jag stöd av FK. Så jag fick ändra i min deklaration igen (Uugh... Fick veta av ekonomen på företaget jag är anställd hos att de hade rapporterat in felaktig bruttolön och preliminär skatt till skatteverket för förra året för mig. Och att jag skulle kontrollera min deklaration.
Bara det att jag hade redan skickat in en pappersdeklaration men tyvärr inte kontrollräknat lönen på den .... Som visade sig vara 50K över vad jag egentligen fått inInte undra på att min restskatt var så hög i år!
Satt i telefonkö till skatteverket över 20 minuter innan det plötsligt bröts, och nu skickade jag ett mail via deras kontaktformulär istället... Hoppas på att kunna ändra på den igen..![]()
Gurgla med bubbelvatten kan fungera mot svamp i munnen ocksåJobbar hemma i dag och tur är det för munnen gör pisseont. Prata gör ont, äta gör ont.
I går kväll såg jag de där små vita prickarna i munnen och i dag har jag ringt 1177 (fatta hur modigt!?!) och fått lite rådgivning. Troligtvis är det svampinfektion, så ni hade förmodligen rätt @athena_arabians och @Fjordfrälst
Var nyss och köpte lite bedövande munskölj på apoteket, den sved något oerhört först men nu när den lugnat sig lite känns det kanske lite bättre?
Så fort jag jobbat klart ska jag sova mer. Tror det ligger en förkylning och lurar i vassen utöver det här...
Jag vill köra på huskurer typ ingefära men min mun skulle nog explodera då.
I kväll ska jag nog prova kall mannagrynsgröt, det kanske jag kan få i mig...![]()
Blää! Men jag gör vad som helst nu... får inhandla efter jobbetGurgla med bubbelvatten kan fungera mot svamp i munnen också![]()
Måste vara något helfel med lönehantering och rapportering till skatteverket. Helt omöjligt att inte upptäcka fel inom 2 månader om allt skötts rätt. Har dina lönespecar stämt?Okej, jag hade glömt att jag i en månad förra året innan jag blev anställd så fick jag stöd av FK. Så jag fick ändra i min deklaration igen () men jag gissar att FK hade rapporterat in mitt stöd korrekt till skattemyndigheten.
Detta innebär alltså att jobbet rapporterade in 60K över vad jag hade egentligen fått!
Tror att jag är glad att de har anställt en ekonom i år...![]()
Blää! Men jag gör vad som helst nu... får inhandla efter jobbet![]()