Vad gör vi? Del CCXI

Lagt mig att vila efter en morgonkissning av hundarna, halvdagskurs, shopping och få in allt jag handlat. :crazy:
Kollegan kom tacksamt och tog ut vov på en lite längre promenad och de fick sedan lite av min lunch vilket gick ner i ett nafs. :d

Nu är jag slut som artist idag, orkar inte åka till hästarna men köpte morötter de ska få när jag åker ut i helgen, om de kommer ihåg mig, annars äter jag väl upp morötterna själv. :cautious:

Nu ar det morgon igen ... Klockan ar 6:30 och Jag ar ledig I tre dagar. :) Just den kanslan gor att det ar sa himla bra att jobba efter pensionen ... gladjen over en weekend, nagot som aldrig fanns innan Jag borjade jobba igen.:D

I dag ska Jag utratta arenden hela dagen, ungefar 18*C med vaxlande molnighet och inget regn. Da Jag monterat ihop hundgrindarna i bilen sa far busarna folja med och borja lara sig att Jag kommer ta ut en i taget :cautious: ... Jag forvantar mig manga protester.😶

Jag anvander en "garlic twister" som mosar vitloken och ar enklast i varlden att anvanda, nar Jag anvander mycket vitlok, ginger, eller vad det ar. Bilden kommer fran Walmart som tar $5 USD for en sadan har. Jag har gett en till alla Jag kanner nastan :p och vi ar alla overens att de ar overlagsna alla andra satt att hacka/mosa vitlok.
En vitlok hackar jag ... mer sa anvander jag min twister.

Screen Shot 2025-04-11 at 7.09.26 AM.webp

Måste vara något helfel med lönehantering och rapportering till skatteverket. Helt omöjligt att inte upptäcka fel inom 2 månader om allt skötts rätt. Har dina lönespecar stämt?

Ett tips till alla är att läsa lönespec varje månad.

Mvh
Fd ekonomichef

Och att jämföra lönespecarna med det som står i inkomstuppgifter på Mina sidor (Skatteverket) när en ska deklarera (eller ja, helst innan dess då..). Så att de stämmer överens - lätt att upptäcka var det felat om det felar då.

Jag har inte Trocadero! Det ni! Blev less på den och så har Coop tagit in Champis Zero så nu knarkar jag den istället. Smakar mycket mer.
Fast idag har det blivit påskmust.
Somnade med kläderna på igårkväll, varit såååå trött senaste dagarna men läste att trötthet kan vara en biverkning av ena vaccinet jag tog i veckan, så är kanske därför. Har en jättebula på ena överarmen också.
Vill göra något men vet inte vad, behöver skriva klart ett brev + svara på fler brev, diska, dammsuga osv men kan inte välja. (Hej ADHD!)
Så det blir att jag glor på tv och surfar. :sorry:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 823
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 404
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka