Vad gör vi? Del CCXI

Försöker få ordning på min nya surfplatta. Har lite svårt för nya saker när jag är invand i det jag har, så medan en del andra verkar älska att byta telefoner och sådant och ser fram emot det så bävar jag för sådant :D Det är en fin platta och allt det där, värd sin vikt i guld och allt, men jag vet ju inte hur den fungerar helt ännu och den förra kan jag utan och innantill helt och hållet. Får erkänna att jag fortfarande är tjurig för att Youtubeappen slutade fungera på den, inget fel alls på den annars, men en av två saker jag endast använde den till kunde jag plötsligt inte ha den för.

Nåväl, det tar sig med den nya, jag försöker vänja mig vid att det inte är ett vanligt uttag på laddsladden, två usb c... mm grattis, fick leta upp min telefonladdare och ladda den med. Ska sätta på skalet också och tittade på det härdade glaset som också ska på, men efter att ha försökt öppna kortluckan utan att lyckas få rätt på det (jag prickade inte rätt med mina ögon) så beslutade jag mig för att minneskortet och glaset nog kan vänta tills jag inte har jobbat en vecka, är trött och slut, det är kväll och jag påbörjat en ny medicin som gör mig lite slötänkt- typ det kanske kan vänta till sonen kommer om en månad.

MEN, det viktigaste är ordnat! Med förstoringsglas har jag rotat fram var volymknapparna är, kopplat in hörlurarna, letat upp Youtubeappen och skaffat premium igen. Nu ska jag bara ladda ner Nextoryappen och logga in där, hoppas mitt grejs är sparat där.... Och städa på plattan så det inte är 3000 appar utspridda överallt, hur står folk ut att ha det så? Blir galen och samlar allt i mappar! Ordning och reda, pengar på freda!

Helt slut på idag, igen. Trodde jag skulle bli piggare när jag slutade ta alla värktabletter men inte. Slocknade kort efter kollegan varit ute med hundarna och jag plockat upp det jag handlade tidigare efter kursen. Jag måste försöka få upp mörkläggningsgardiner i helgen så jag kan sova när jag går på nattskiften igen nästa vecka och även passa på att städa lite och laga mat nu när jag äntligen får stödja på foten igen. 🥱

Blir lamm varje dag mest va? 🤣 förlåt, kunde inte låta bli 😄. Skaffa vitlökspress? Sån här vi :)

Jag har en press men vill ha något som hackar. Jooo, det är mycket lamm. Jag har pippi på extrapris och det har haft lammstek ett antal gånger på extrapris. Men nu är det slut på att köpa mer tills sista steken är uppäten :D

Det tar bara så förbaskat lång tid att äta upp en lammstek när man är en person + katt.

Jag har en press men vill ha något som hackar. Jooo, det är mycket lamm. Jag har pippi på extrapris och det har haft lammstek ett antal gånger på extrapris. Men nu är det slut på att köpa mer tills sista steken är uppäten :D

Det tar bara så förbaskat lång tid att äta upp en lammstek när man är en person + katt.
Aha då förstår jag 😄 på båda :)

Hahaha behöver verkligen glas på ...glaset! :D Allt damm, hår och fingeravtryck syns ju, och allt speglas!
förstår mig inte på raden nedtill, petar jag där hamnar jag någonstans, ingen rim och reson på det. När jag blir gammal kommer jag inte vara digital.... ;)

489379750_10161551297063877_648559173420845231_n.webp

Dela den innan inflygning. Det gör vi som är två.

Fick på mitt skal. Roséfärgat, känns diskret nog, men får rota fram hur man öppnar och stänger skärmen med skalet så jag fortfarande kan lyssna på musik med det på. Gjorde det och det tryckte på en massa appar.... Teknisk idiot? Bara ibland....

490454550_10161551297328877_4570672208419777520_n.webp

Går det att göra något mer på lammsteken? Lammgryta, kanske? Så det blir lite variation :) .

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 525
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 949
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka