La mig sent i natt för var inte alls trött, och kunde sedan inte sova. Har slumrat lite, varit ute med hundarna tidigt i morse, skönt i solen faktiskt, och INGEN var ute så tidigt en söndar, det är bäst då! Så skönt!
Har haft huvudvärk sedan i fredags, blev värre och värre i går och i dag är den inte ett dugg bättre trots Alvedon och Diklofenak. Inte migrän utan bara huvudvärk. Gör ju ont ändå, men man ska vara glad för det lilla!
Väldigt irriterande dock då jag har haft många veckor nu (sedan jag började jobba hemma 4 dagar och på plats en dag per vecka, från vecka 9) som huvudvärksfri och med endast huvudvärk när jag har jobbat på plats och en gång pga lövblås här utanför i timmar. Jag för huvudvärksdagbok så huvudvärk (ej migrän inräknad) i januari: 9 gånger, februari: 9 gånger och mars: 5 gånger. April:1 gång+ då sedan i fredags.

En plötsligt nedgång? Försämring i mitt mående?
Jag började med en ny epilepsimedicin, Topiramat, i torsdags, dock bara 25 mg. Vet inte om den har huvudvärk som biverkning, läser aldrig om biverkningar innan jag börjar en medicin, men jag tror det kan vara den som är boven, i så fall hoppas jag att det går över. Jag fick även ont i halsen i torsdags kväll och fredags och kände mig sjuk, frös och febrig, det gick över, men känner mig fortfarande matt liksom. Den har kanske influensaliknande symptom eller vad det kallas som biverkningar, i så fall hoppas jag att de går över också. Det brukar ju ofta göra det efter en tid.
Fick det när jag höjde epilepsimedicinen Zonegran, kändes liknande, försvann inte av sig själv den gången dock utan vi sänkte igen istället.
Nåväl, jag har höga tankar om Topiramat då den kan göra att jag går ner lite i vikt och den kan påverka migränen positivt, så jag hoppas att den fungerar och att biverkningarna går över. Har haft den tidigare och trivdes med den, men minns att det var jobbigt med in- och uttrappning. Det är det med alla epilepsimediciner för mig Komiskt att flera epilepsimediciner även är stämningsstabiliserande och används vid sådana sjukdomar, här har de motsatt effekt på det i alla fall. Minsta lilla förändring i doserna upp eller ner så påverkas jag negativt och vissa mediciner fungerar tydligen inte alls. Ergenyl, Lamotrigin och Vimpat gick bort helt pga biverkningar. Ergenyl gav mig utslag, yrsel och illamående och någon slags "fysisk" rädsla, Lamotrigin irritation och ilska, gallstenssmärtan från helvetet, frustration, nedstämdhet, upprördhet och en känsla av att inte kunna tänka och fungera, Vimpat fick magen att sluta fungera och göra ohemult ont, hjärnan kastade in handduken och blev trög och jag blev oerhört trött och slö. Men tja, finns ju ingen som är perfekt.... inte ens de två jag har nu (förutom Topiramat) är biverkningsfria för mig. Det är pest eller kolera.
Nåväl, ska ta något att äta och se om jag mår lite bättre, snart dags för värktabletter igen, tur de hjälper i alla fall! Och doggarna vill gå i skogen i dag igen sa de, jag lovade dem en annan skog i dag jämfört med var vi var i går. De har sina favoriter. Eller, SPIONEN har.