Vad gör vi? Del CCXI

I dag blir det aterigen en dag med sol och fint vader. Vi vaknar dock just nu till 1*C, men det hinner upp till 18*C under dagen, det har ar April vader for oss. Kalla natter och varma dagar med lite regn da och da, men mest sol. Det ar som Jag minns somrar I Sverige, jackan eller trojan var alltid med aven om det var fint just nar man akte ut nagonstans.
Har ar sommaren sol, inga moln eller regn pa 2-3 manader ... sa detta ar perfect inledning till sommar I Pacific North West.

Life is good!
Screen Shot 2025-04-13 at 8.05.02 AM.webp

Bra koll....Storhandlade i måndags ändå missade vi köpa jobbröd åt sambon..🙄. Nåja han följde med till affären för att fixa det och då åkte vi förbi stallet på vägen och hjälptes åt att fixa pållans box och strö nytt till insläpp lite senare och beundrade det bara några timmar gamla fölet 🥰
Är ju när det återigen gått fint som man blir påmind om hur jag vill försöka uppfylla drömmen om ett fjordföl 😍❤️. På vägen mot affären mötte vi också en ekorre på vägen, de är ju så fina 😍.

Vi har hälsat på valpen, satt ut potatisen och prövat droppslangen, satt fast fönsterbågarna som är färdigrenoverade, kopplat på hästsläpet på bilen då det ska besiktigas i morgon och lagat middag.

Efter middagen har vi plockat undan mattor, satt upp galler och gömt undan elkablar. Två garderober har vi burit ut och ersatt med en stor, som vi också monterade. Nu är vi heeelt färdiga 😅 Ska bara jobba mån-tis sen är jag ledig nästan en vecka! :D

Vi blev klara med veden som skulle in i boden idag; skönt att kunna hjälpt till lite även om sambon gjorde det absolut mesta med det sista så han får lyxa till det med kräftor och en öl ikväll 👌. Jag avslutar söndagskvällen med att frossa i fruktfat med nutella och ett par chokladbitar 😍. Personalen hade tydligen varit glömska igen; missat blåbären som skulle vara med- en annan gång hade de glömt chokladen 😅. Jaja gott är det hursomhelst 😋.

Tittar på Once upon a time. Är sjukt törstig men katten sover i mitt knä. Som den lydiga kattslav jag är, sitter jag snällt kvar och låter henne sova 😄

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 210
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 800
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka