Vad gör vi? Del CCXI

Funderar på att köpa Fourth Wing, men frågan är om man ska läsa den på svenska eller engelska. Någon som läst den? Vad rekommenderar ni?

Har spenderat kvällen med lite bilspelande och läsande av bostadsannonser. Har hittat några intressanta kandidater som jag sparat länkarna till så att sambon kan kika på dem imorgon när han är ledig och jag jobbar. Framförallt den billigaste kändes väldigt lockande av flera anledningar. Det är i sådana här fall klart positivt att föredra skog framför stadsliv :p

Lagt mig igen, alla är utfodrade och det blev bara en kort kissrunda med vov. Tagit två alvedon, vill inte äta något starkare om jag kan undvika men har nog överansträngt mig idag i rena lyckan att jag äntligen kan ta mig ut. Mest förvånad är jag över att jag fått träningsvärk i vadmuskel i benet som är oskadat.

Lagt mig igen, alla är utfodrade och det blev bara en kort kissrunda med vov. Tagit två alvedon, vill inte äta något starkare om jag kan undvika men har nog överansträngt mig idag i rena lyckan att jag äntligen kan ta mig ut. Mest förvånad är jag över att jag fått träningsvärk i vadmuskel i benet som är oskadat.
Fick krypa till korset och tagit en tramadol. :( :bag:

Laddar för att transportera mig den långa vägen från soffan till badrummet och sedan sängen. Har haft en jättehärlig fredag som innehållit en hel del jobb men även ett par timmar i solstolen, ett träningspass, rosé på uteservering med mina träningskompisar, och sedan middag framför en serie med maken. Dagens avsnitt av serien slutade dock på ett väldigt sorgligt sätt och jag blev riktigt berörd, så efter det var jag tvungen att streama lite Johan Glans för att pigga upp mig! Nu känns det bättre och jag ser fram emot en lång, lat lördagsmorgon följt av dressyrclinic och handelsträdgårdsbesök :)

Känner mig inte helt tip top. Har ont i halsen, nacken värker skumt och känner mig tjock i huvudet som någon smygande molande huvudvärk. Hoppas det är snabbt övergående, har vare sig ork eller lust att bli förkyld. Vet inte var jag skulle ha fångat en förkylning heller, om det inte har varit i går på jobbet? Vet inte att någon var förkyld och träffade inte många personer där egentligen.

Pratade med en på jobbet i går, kollegor från ett annat ställe hade berättat för henne hur glada de var för mitt arbete, hur effektiv jag är, trevlig och noggrann och hur bra jag jobbar. Det gjorde mig VÄLDIGT glad! Speciellt med tanke på hur lite uppskattning jag får från mina egentliga kollegor, där det mer är så att det är någon slags "inbördeskrig" sinsemellan (mellan varandra och mot mig) för att man är rädd för att förlora jobbet i och med uppsägningarna i regionen, man slänger gärna mig under bussen och hävdar sig själv högre och bättre "jag har jobbar så här länge, X så länge, Y så länge och du bara så länge" och "det är ju uppsägningar, vi kanske bara behöver vara 3 här". Jag har alltid behandlats som någon som inte riktigt varit lika mycket värd, och jag har liksom fått nog av det. Min erfarenhet är från VC och inte sjukhus, men jag är utbildad- mer än två av de tre andra och har lika mycket arbetslivserfarenhet i yrket som den tredje så jag är varken ny eller okunnig, inte bättre än de andra, men definitivt inte sämre heller, bara olika erfarenheter.... Psykiskt påfrestande med sådant här och liknande ständigt, så när någon faktiskt är öppen och ärlig om att jag gör bra saker suger jag verkligen i mig det och blir glad. Jag vet ju att jag kan, och jag gör alltid mitt bästa, men deras ord är ju ett kvitto på att det märks! Detta kommer jag att tänka på när det känns motigt på jobbet!

Jag får väl se om jag inte kan kravla till sängs nu. Kollade om jag hade feber, och det har jag så det suger. Har ju planer inför helgen ju! Ska tex städa hela hemmet, diska, tvätta och försöka få i ordning lite i förrådet. Funderar på att möblera om i vardagsrummet.

Jag blir tokig. Min Kobo Aura som har hängt med i fem, sex år har fått problem med att laddaren, eg, den laddar inte pga att något glappar. Har lyckats locka och pocka och röra runt usb sladden. Men nu på senaste tiden har den gått i strejk totalt och idag har den helt lagt ner. Jag ger upp och får gå och köpa en ny Kobo Sage istället. Jahapp, nu vet jag vad skatteåterbäringen går till. Grrr.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 525
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 949
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka