Vad gör vi? Del CCXI

Skönt; skallevärken med mosigheten släppte för ett par dar sen medan snorandet är envist. Och efter några dagar med halsont verkar det äntligen ha släppt 🙌. Så istället för att ta med mig en påse halstabletter när jag fixar stallet blir det några gooooda, hårda bitar ur lakritsblandningen från Gränna, är ju ändå lakritsens dag 😁🤩.

Vaknade redan vid 06 och gick ut med hundarna, kröp sedan ner under täcket igen och tänkte sova en stund till, bara för att jag kan. Satte igång lite musik på plattan och somnade och vaknade vid 11. Piggare i dag. Ingen feber, lite irriterat i halsen och huvudet, men inte som i går, så hoppas det bara var något snabbt övergående! Men så tröööööööööööööööött! Innan skogsrundan i dag har jag ju tänkt dra igång med dammsugaren och lite sådant. Tvättmaskinen är igång i alla fall, alltid något.

Har inte blivit klar på hur jag ska möblera om ännu, är lite irriterad över att hundarna stökar i soffan så den alltid står snett och jag skulle vilja ha det mysigt. Fast hur får man det, det är den stora frågan. ;)

Mina hästar tillbringar mer tid inne sommartid än vintertid pga insektsrrycket
De är ute mest just nu faktiskt
Sant. Vi har hästarna utmed sjön så blir mycket mygg men allt som oftast går det en bris som sveper bort dem, massa mygg i stallbyggnaden nu istället =/. Men jo sol/värme och insekter kan absolut påverka utetiden!

Hade några planer för helgen men jag tror det mesta får ske imorgon och idag får bli en ligga på soffan-dag. Ska försöka leta fram något att äta till lunch och kanske kvällsmat så jag slipper handla på ett tag också 😅

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 462
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 913
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka