Vad gör vi? Del CCXI

Behövde skålar och burkar. Blev så nöjd med dessa.

Bifogade filer

• 20250410_144515.webp
    20250410_144515.webp
    132,7 KB · Visningar: 54
Hemma från att ha handlat mjölk, nu behövs det verkligen inte handlas mer innan gipset ska av. Funderar på att åka ner till släkting efter påsken. För att det inte ska bli svindyrt måste jag åka på onsdagen, dvs dagen efter gipset ska av och sedan hem igen skärtorsdagen. Känns sådär. Hen säger att hen inte kan använda mobilen och det är mitt fel. Men hen kan ringa mig och när jag av misstag ringde tillbaka efter några minuter så svarade hen, så jag förstår inte riktigt.

Just nu känns det väldigt jobbigt med släktingen och det finns stunder där jag funderar på att bara sluta svara i telefon. Men sedan känner jag, att jag är den enda som kan få livet för hen att fungera. Men hen blir bara arg när jag anstränger mig att göra det lättare. Men jag förstår, ovanpå sin diagnos har hen lungcancer och blir inte kallad för cellgifter eftersom det tydligen varit en flytt av onkologen så inga kallelser har skickats ut. Försöker förklara att nej de ringer inte och bokar tid, den skickas alltid med posten.

Storshoppade igår på rusta för 1600 kr. Mkt pengar men fick flera kassar med saker jag behöver.

Dels tvålar, rakhyvlar och hygienprylar. Diskmedel till hand och maskin, tvättmedel, soppåsar och en rad andra städprylar, toapapper,
Kattmat, påsar till rensa kattlådan, soppåsar.
En stor pyssellåda, papper till att måla,
Tofflor.
Skålar och burkar

Och en rad andra saker. Kände mig riktigt nöjd när jag gick därifrån, då jag fått handlat mkt jag skjutit upp.
Är lite ute på samma shoppingtur. Får skjuts runt, så passar på att ladda upp med storpack av "förbrukningsmaterial" som kan stå på hyllorna hur länge som helst.

Allt klart för att laga lammstek, men käkat äpplen och sesamkakor och nu känner jag inte alls för att laga mat. Så tagit ut kött ur frysen som ska tinas. Lagt i kallt vatten så jag kan tina så fort som möjligt.

Jag som har bil brukar ta en sån sväng typ varannan månad pga hatar affärer....
Ja jag gör lite lika. Åker till rusta några gånger per år och storhandlar städ, hygien etc. Senast jag bara där var på mellandagsrean.
Ibland är dock rusta farligt, de har mkt pysselsaker och mkt inredning. Nu hade sakerna börjat komma in inför sommaren, till altanen och liknande.

• Gilla
Reactions: Sel
Ja jag gör lite lika. Åker till rusta några gånger per år och storhandlar städ, hygien etc. Senast jag bara där var på mellandagsrean.
Ibland är dock rusta farligt, de har mkt pysselsaker och mkt inredning. Nu hade sakerna börjat komma in inför sommaren, till altanen och liknande.
Tipsar om att sådant är billigare på Dollar om man bor i närheten av dom

Jag såg något så sorgligt på vägen hem! :arghh:
Två små blåmesar mitt på gatan, en var död men den andra satt bara lite uppburrad alldeles intill så jag parkerade cykeln på sidan och gick för att se vad jag kunde göra.
Visar sig att den sittande fågeln inte alls var skadad, den satt vid sin partner. Hanen var död och honan visste uppenbarligen inte vad hon skulle göra. :( Hon satte sig i ett träd bredvid när jag plockade upp den lilla kroppen och flyttade den in i buskaget till en säkrare plats. Där kan hon fundera i fred och förstå att partnern är borta. <3 Alltså jag började gråta.

Jag såg något så sorgligt på vägen hem! :arghh:
Två små blåmesar mitt på gatan, en var död men den andra satt bara lite uppburrad alldeles intill så jag parkerade cykeln på sidan och gick för att se vad jag kunde göra.
Visar sig att den sittande fågeln inte alls var skadad, den satt vid sin partner. Hanen var död och honan visste uppenbarligen inte vad hon skulle göra. :( Hon satte sig i ett träd bredvid när jag plockade upp den lilla kroppen och flyttade den in i buskaget till en säkrare plats. Där kan hon fundera i fred och förstå att partnern är borta. <3 Alltså jag började gråta.
Men så sorgligt! 😓❤️

• Hjärta
Reactions: Sel
Sopslut efter en lång dag. Käkade lunch, en macka, vid halv sex. Varit grejer precis hela dagen, kurs, webinarium, telefonsamtal hit och dit, lokalsamtal.
Kom nyss hem och gick direkt och borstade tänderna. Nu ligger jag i sängen och försöker koppla av.

Tagit ett jobbigt, men i längden bra beslut. Ska sluta med hästen jag tar hjälper till med, trivs bra med hästen och ägaren, men stallet är för stort och för mycket folk för att jag ska må bra där.
Har en massa ångest över det nu, men det lättar väl hoppas jag.
Förstår dig ❤️

Jag gick förbi några hästar idag, sa för mig själv ”Jag vet inte när jag såg en häst sist…”.
Men var sak har sin tid. En dag har jag en liten kompis igen. Du med 🥰

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 256
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 851
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka