Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är lite ute på samma shoppingtur. Får skjuts runt, så passar på att ladda upp med storpack av "förbrukningsmaterial" som kan stå på hyllorna hur länge som helst.Storshoppade igår på rusta för 1600 kr. Mkt pengar men fick flera kassar med saker jag behöver.
Dels tvålar, rakhyvlar och hygienprylar. Diskmedel till hand och maskin, tvättmedel, soppåsar och en rad andra städprylar, toapapper,
Kattmat, påsar till rensa kattlådan, soppåsar.
En stor pyssellåda, papper till att måla,
Tofflor.
Skålar och burkar
Och en rad andra saker. Kände mig riktigt nöjd när jag gick därifrån, då jag fått handlat mkt jag skjutit upp.
Jag som har bil brukar ta en sån sväng typ varannan månad pga hatar affärer....Är lite ute på samma shoppingtur. Får skjuts runt, så passar på att ladda upp med storpack av "förbrukningsmaterial" som kan stå på hyllorna hur länge som helst.
Aha... ja vad skönt med bil. Det är ju mkt enklare. Förut hade jag inte bil och det blev mkt kånkande på tunga saker om man ska köpa tvättmedel och sånt.Är lite ute på samma shoppingtur. Får skjuts runt, så passar på att ladda upp med storpack av "förbrukningsmaterial" som kan stå på hyllorna hur länge som helst.
Ja jag gör lite lika. Åker till rusta några gånger per år och storhandlar städ, hygien etc. Senast jag bara där var på mellandagsrean.Jag som har bil brukar ta en sån sväng typ varannan månad pga hatar affärer....
Tipsar om att sådant är billigare på Dollar om man bor i närheten av domJa jag gör lite lika. Åker till rusta några gånger per år och storhandlar städ, hygien etc. Senast jag bara där var på mellandagsrean.
Ibland är dock rusta farligt, de har mkt pysselsaker och mkt inredning. Nu hade sakerna börjat komma in inför sommaren, till altanen och liknande.
Jag har varit där några gånger. Men av någon anledning gillade jag inte den affären. Vet inte varför men fick bara ont i huvudet av att vara där. Kändes mer rörigt för mig. Men det är ju olika vad som mal gillar.Tipsar om att sådant är billigare på Dollar om man bor i närheten av dom
Men så sorgligt!Jag såg något så sorgligt på vägen hem!
Två små blåmesar mitt på gatan, en var död men den andra satt bara lite uppburrad alldeles intill så jag parkerade cykeln på sidan och gick för att se vad jag kunde göra.
Visar sig att den sittande fågeln inte alls var skadad, den satt vid sin partner. Hanen var död och honan visste uppenbarligen inte vad hon skulle göra.Hon satte sig i ett träd bredvid när jag plockade upp den lilla kroppen och flyttade den in i buskaget till en säkrare plats. Där kan hon fundera i fred och förstå att partnern är borta.
Alltså jag började gråta.
Ja, det gjorde rent ont i hjärtat. Lilla pippin. Jag har aldrig sett det så tydligt förut.Men så sorgligt!![]()
Ja samma här. Kan till och med kännas skönt och stabiliserande med tanke på min dåliga balans!Nä herregud jag kan ha ryggsäck med 30 kg på i timmar utan problem. Det tyngsta är att lyfta på och av.
Förstår digTagit ett jobbigt, men i längden bra beslut. Ska sluta med hästen jag tar hjälper till med, trivs bra med hästen och ägaren, men stallet är för stort och för mycket folk för att jag ska må bra där.
Har en massa ångest över det nu, men det lättar väl hoppas jag.