Vad gör vi? Del CCXI

Grillade på andra sidan stan och när jag kom hem insåg jag att jag glömt telefonen, så det var bara att åka tillbaka och hämta den.. Men nu är jag hemma på riktigt iaf. 😊

Proveldar öppna spisen ikväll. Mys! 😍
IMG_4004.webp

Hemma efter att ha varit och handlat. Det är ett halvt helvete och jag kommer knappt framåt plus att jag var idiot att ta med mig min kiondo. Imorgon blir det antingen en rygga om jag kan hitta den eller dramaten. Det lutar åt det senare trots att det är lite löjligt mtp vad jag ska handla. Kunde äntligen köpa tomater, gurka, äpplen och klemmentiner! :up:

Tyvärr upptäckte jag att vad jag trodde var en gryta är marinerad bulgogi. Är för snål för att slänga den så det får blir fler snabba kolhydrater med polerat medium- grained rice. Och koreansk gurksallad. Ska se om jag har någon kimchi kvar. Passade också på att köpa den speciellt arirangsåsen. Hjälp vad dyr den har blivit, men så värt det. Gipset skaver på smalbenet och kryckan ska vi prata om. Men behöver den för att stödja mig på.

Nåja, en riktig varm vårdag och nu ska jag inte gå ut förrän i morgon då det blir mer läkarbesök.

Men ... visst ar kiondo en ryggsack?

Vilka härliga vårdagar det hitintills denna vecka har varit att motionera bästa hästen i
och idag en körtur ute på asfaltsvägen där pållan plötsligt slog en tvärnit 😅. Men jisses vilken värme idag! Blev att köra i bara t-shirt 😄. Härligt att se både citronfjärilar och humlor och höra alla fåglar 😍 men mindre underbart med alla jäkla mygg som vaknat, ett helt gäng stallet igår på pållan under eftermiddagen. Om de kunde ge fan i att terra 😝.

Har jobbat, varit hos sjukgymnast och rastat hundar. Blev samma långa runda till kvällspromenaden, men de gillar den och jag också. Gav rottisen en boll att bära på så kunde hon fokusera mer på det när det blev hundmöten. Spionen klättrade över ett staket, sådant där till kossor, med stål och ström i fast utan ström just nu, så jag fick lirka loss kopplet. Knäppgök, antar djuren till hagen kommer till helgen och då lär det killa i snorren när han pinkar på det och rör vid det! Han är så himla obrydd om allt, så härligt faktiskt!

Hade medarbetssamtal också i dag, det kändes bra, fick uttryckt lite om vad jag känner om någon medarbetare, men också att jag faktiskt trivs på jobbet trots det.

Har huvudvärk och hoppas på att den lägger sig. Ska till tandis i morgon och laga någon tand. Först jobba dock.

Vilka härliga vårdagar det hitintills denna vecka har varit att motionera bästa hästen i
och idag en körtur ute på asfaltsvägen där pållan plötsligt slog en tvärnit 😅. Men jisses vilken värme idag! Blev att köra i bara t-shirt 😄. Härligt att se både citronfjärilar och humlor och höra alla fåglar 😍 men mindre underbart med alla jäkla mygg som vaknat, ett helt gäng stallet igår på pållan under eftermiddagen. Om de kunde ge fan i att terra 😝.
Gillar på allt i ditt inlägg, utom myggen :meh:
/verkligen hatar mygg :arghh:

Ja fåglarna ja! I morse när jag väntade på bussen, alltså då gör man ju inget mer än att stå liksom, så hörde jag många fåglar. En fasan, en hackspett, en fiskmås och så 4-5 andra sorter jag inte kan namn på. Men det var mysigt att stå där och lyssna på de olika ljuden, höra hur de pratade med varandra. Kändes alldeles gott!

Ja fåglarna ja! I morse när jag väntade på bussen, alltså då gör man ju inget mer än att stå liksom, så hörde jag många fåglar. En fasan, en hackspett, en fiskmås och så 4-5 andra sorter jag inte kan namn på. Men det var mysigt att stå där och lyssna på de olika ljuden, höra hur de pratade med varandra. Kändes alldeles gott!
Åh 😍

Ja det var så jag kände! Och så tänkte jag på en person jag känner som ofta säger att väntetider på transporter är "tid för reflektion och eftertanke", och det var lite så det kändes också. Inte fippla med mobilen som alla andra, bara vara i nuet och uppleva och tänka.
Ja men visst! Mycket bättre helt klart! Det här med smarta telefoner är då inte enbart godo...Blir ju som att leva i två världar istället för en....!!!

Fick ett riktigt otrevligt telefonsamtal som avslutning på arbetsdagen :( Hen vevade på om allt som var fel med kommunen och hur hen gjorde allt för att ha så lite att göra med oss som möjligt. Avslutade med att ”påminna” mig om att vara lite trevligare nästa gång 🤯 Och då hade jag verkligen bara svarat trevligt och glatt hela samtalet. Blev rätt knäckt av det känner jag. Men gott st två prata ut med kollegor efteråt. Var verkligen så orättvist sagt av personen.
Det tar verkligen enormt på psyket att alltid behöva glatt tugga i sig allt oavsett vad personen säger 🩷

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 116
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 089
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Akvarietråden V
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka