Vad gör vi? Del CCXI

Utbildning (tyvärr webbaserad) hela dagen. Nu är jag bra seg i kolan...
Måste nog avbryta för i dag. Två dagar kvar av utbildningen! Sen ska jag försöka mig på att sammanställa alltihop och sen ska jag ju dessutom implementera det jag lärt mig i mina arbetsuppgifter på jobbet.
Ser framför mig att jag behöver styra upp precis allt kring detta samt utbilda andra. Phu... det blir nog tufft i början 😅

Står och väntar på sonen på parkeringen vid skolan och blir approached av främmande man som tror att jag är någon annan. Detta händer mig orimligt ofta känner jag. Och det är Alltid män. Är det ett svepskäl för att ta kontakt? Eller har jag ett generiskt utseende? Tycker själv aldrig att jag möter andra människor som ser ut exakt som jag?

Hemma efter att ha varit och handlat. Det är ett halvt helvete och jag kommer knappt framåt plus att jag var idiot att ta med mig min kiondo. Imorgon blir det antingen en rygga om jag kan hitta den eller dramaten. Det lutar åt det senare trots att det är lite löjligt mtp vad jag ska handla. Kunde äntligen köpa tomater, gurka, äpplen och klemmentiner! :up:

Tyvärr upptäckte jag att vad jag trodde var en gryta är marinerad bulgogi. Är för snål för att slänga den så det får blir fler snabba kolhydrater med polerat medium- grained rice. Och koreansk gurksallad. Ska se om jag har någon kimchi kvar. Passade också på att köpa den speciellt arirangsåsen. Hjälp vad dyr den har blivit, men så värt det. Gipset skaver på smalbenet och kryckan ska vi prata om. Men behöver den för att stödja mig på.

Nåja, en riktig varm vårdag och nu ska jag inte gå ut förrän i morgon då det blir mer läkarbesök.

Börjar känna mig lika rastlös som hundarna och operationssåret kliar. Hoppade ut med dem utanför porten för någon timme sedan men de ville inte kissa något så ligger bokstavligen lågt just nu och hoppas de klarar sig tills kollegan kommer förbi senare. :bag:

Har varit ute i naturen större delen av dagen. Först Halltorps hage och sen Beijers hamn med ett avbrott för att sova en timme emellan :D
Varmt och strålande sol det känns som att mitt ansikte möjligtvis har fått lite för mycket sol :o. Smorde in mig med spf 50 i morse dock.
1000012112.webp

Ok dag på jobbet. Eftersom solen sken så valde jag rundan som var 7.5 km när jag kom hem men uff i dag var det tungt.
Men nu har jag varit i duschen och landat i soffan och druckit en kopp kaffe och ätit en macka.
Ska läsa bok en stund.
IMG_3642.webp

Fick ett riktigt otrevligt telefonsamtal som avslutning på arbetsdagen :( Hen vevade på om allt som var fel med kommunen och hur hen gjorde allt för att ha så lite att göra med oss som möjligt. Avslutade med att ”påminna” mig om att vara lite trevligare nästa gång 🤯 Och då hade jag verkligen bara svarat trevligt och glatt hela samtalet. Blev rätt knäckt av det känner jag. Men gott st två prata ut med kollegor efteråt. Var verkligen så orättvist sagt av personen.

Fick iaf bytt till sommarhjul på bilen efter jobbet. Skönt att få det gjort och att pappa ville hjälpa till :)

Taggar för helg med en kompis och kolla på sändningar från VC-finalen i Basel :banana:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 116
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 089
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Akvarietråden V
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka