Vad gör vi? Del CCXI

Kommit på mig själv att jag måste skärpa till mig lite när det gäller maten. En halv liter fil och lite sylt + flingor eller havregryn och lite svag saft i vattenflaskor är ganska dålig kosthållning per dag, så idag har jag ätit lite glass som jag beställde med kollegan. Ska äta soppa i morgon. :)

Har lite ångest efter att precis ha köpt en ny mobil. Ny för mig. Jag köpte den begagnad, av en vän som har tagit väldigt(!) bra hand om den, så den ser helt ny ut trots att det är en modell som inte längre säljs i butik. Den är väldigt mycket bättre än min nuvarande, och jag fick dessutom snällt kompispris på den, hälften av vad den går för på diverse annonser och sajter som säljer begagnade telefoner. Men, det är läskigt med ny telefon och det var fortfarande en del pengar. Imorgon ska jag få vännens gamla slitna skal till den, så att jag har något skydd och vågar börja använda den :p Ska nog satsa på att köpa något nytt.

Så, jag lär bli nöjd. Det är en mobil jag tidigare drömt om att ha pga löjligt bra kamera, men tänkt att jag aldrig kommer ha råd med. Nu ligger den här hemma. Och jag känner mig dum som har köpt en ny mobil trots att den gamla faktiskt fungerar. Men vem vet, det kanske går att sälja den också för någon liten peng iaf...

Jag är på Öland!
I morgon ska jag se om jag kan hitta något roligt att fota :)

1000012106.webp

Försökte sätta mig och plugga lite men insåg rätt snabbt att jag är alldeles för trött för det nu,
Får ta tag i det i morgon istället

Har lite halvt haft koll på Cory Bookers extremlånga tal i senaten under dagen och kvällen. Tror han snart är inne på 22 timmar utan att lämna golvet.
Hoppas det här gör att fler står upp mot Trump!
Han har pratat i över 24 timmar nu och tänker fortsätta så länge han orkar! 😳

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 070
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 543
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka