Vad gör vi? Del CCXI

Fyndade ny mobil, samsung galaxy a35 som funnits en tid, för 3300 spänn istället för strax under 4 500 kr, vill inte ha en dyr värsting mobil då i alla fall jag tappar den ibland; som nu. Hann ha den igång sen igår kväll och tappa den nu första gången- åtminstone från sittande läge i soffan. Vill ha hem sånt där plånboksfodral jag väntar på 😊.
Gillar inte att mobilerna är liiiiite större för varje byte, störande...! Gillar däremot att det är såååå smidigt att överföra allt från gamla mobilen till nya med smartswitch👍😊.

Idag har jag tvättat, krattat löv, klippt sly, städat toaletten, haft lektion och tada skrivit lite.

Nu ska jag unna mig lite glass, behöver min grensax för att kunna fortsätta ute och den har extra barnet. Vi får så jäkla mycket lönnskott och jag börjar misstänka att de går på anabola för de blir stora så jäkla snabbt.

Klart. Allting var helt bra så det känns onödigt. Iaf behöver jag aldrig göra om det. Nu vill jag inte ha ramennuddlar eller rostat Bröd igen öht någonsin igen. Är lite grottig så vilar innan jag haltar med mitt gips och tar en bolt hem. Nu ska jag äta sushi och semla om det finns kvar! Sedan sova eftersom jag var vaken hela natten och drack äckel.

Möte nr två avklarat. :up:
Ett möte senare i em och nu närmast är det väl att få lite i magen som gäller. Kollegan kom förbi i morse och gick ut med hundarna och hon kommer förbi i em när hon åker hem och tar dem en runda då med. :)
Alltså vilken kollega som hjälper dig så. Måste väl kännas skönt mtp oron du kände innan. ❤️

Hänger på lekplatsen hemma med Marodören och vi väntar på en kompis som bara skulle hem en snabbis och byta till lite tunnare jacka.

Bifogade filer

• 20250401_143859.webp
    20250401_143859.webp
    266,6 KB · Visningar: 14
Rastat hundar, druckit te, jobbat, ätit kall mannagrynsgröt någonstans medan jag jobbade, svarat på mail, och ska sedan äta en bit av paj jag gjorde i går (pajdeg och i med paprika, svamp falukorv, sparris samt en röra av creme fraiche och piladelohiaost och röde ihop, på med ost. :) ). Först ut med hundarna i skogen dock. Det är fint väder och varmt!

Började nästan böla nyss när en äldre kollega, som går i pension snart, överlevt 2 krig och som jag både ser upp till och som känns som en riktigt bra vän utöver arbetskamrat tog tag i mig och förklarade hur smart och intelligent jag är.
Han undrar vad sjutton jag gör här (arbetsplatsen), och tycker jag ska sikta högre, och tro på mig själv mer.

I övrigt är det en så splittrad och vimsig dag att jag tycker att den kan få ta slut nu 😅 Är lite sur över att jag måste gå hem och lämpa av jobbdator etc innan jag kan gå och handla, men jag får väl överleva det lilla krånglet då :cautious:
Resten av veckan blir det utbildning i nytt arbetsområde, och då ska jag sitta hemma. Det ska bli ganska skönt ändå!

Alltså vilken kollega som hjälper dig så. Måste väl kännas skönt mtp oron du kände innan. ❤️
Verkligen! Jag oroar mig för helgen dock. Ska försöka övertyga en annan kollega som bor i området att han ska ta ut dem på fredag kväll och nån gång på lördag så kan jag hoppa ut till lite gräs och bara kissa dem morgon och kväll i helgen. Så lite orolig fortfarande och jag vet inte hur det går på måndag, jag borde vara på kurs på jobbet hela dagen och hundarna behöver rastas men då är även kollegan på kurs. 🤔

På tisdag har jag återbesök och hoppas att jag kan få börja gå lite så jag inte är lika beroende av att att någon ska gå ut med dem.

Hemma med sushi och semla. Tyvärr var mitt sushiställe stängt och jag köpte på ett annat där riset var för salt.

Efter att ha ätit nudlar och rostat bröd och skalade äpplen så är jag lite galen just nu.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 074
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 796
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Vaccination mot leptospiros
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka