Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just landat på hotellrummet på Slipen i Fiskebäckskil. Jag var bland de första som fick välja rum och receptionisten hintade fint om att jag skulle ta nummer 8 och wow! Stora fönster med utsikt över vattnet. Soffa och 2 fåtöljer. Detta rum var stort och lyxigt.
Konferens med jobbet. Härliga kollegor och fantastisk mat.
Har tagit en lång varm dusch och bara njutit.

Nu gör jag sista påsbytet innan jag ska gå till sängs

Creame cheese?

Mitt problem ar att Jag inte vet vad cottage cheese ar pa Svenska och ar lite fundersam om det ar farskost? Eller cheese curds? Eller om creame cheese ar "farskost"? Det enklaste ar ju att anvanda creame cheese vare sig det ar farskost eller inte ... men jag vill garna vet vad det faktiskt ar.

Mitt problem ar att Jag inte vet vad cottage cheese ar pa Svenska och ar lite fundersam om det ar farskost? Eller cheese curds? Eller om creame cheese ar "farskost"? Det enklaste ar ju att anvanda creame cheese vare sig det ar farskost eller inte ... men jag vill garna vet vad det faktiskt ar.
Cottage kese är typ keso, så ska du göra smörgåstårta tror jag creame cheese är bäst?

Jag tror att cottage cheese (keso) är gjort på cheese curds som är "tvättade" och blandats med mjölk och/eller grädde. Färskosten borde istället silas.

Nuså bukefalos!

Nu kan jag ÄNTLIGEN berätta om den stora nyheten som jag hållit på ett tag.... :bump:

Den 1 mars 2025 blir vi med en villa på 120 kvm en km från stallet:banana:

Jag kommer ha möjlighet att hängna in en del av trädgården till en hage som kan användas då och då under sommaren 😍🙏

Kommer finnas jordgubbsland, päronträd, plommon och äppelträd. Samt att vi har skogen bakom huset 🌲🌳

Åh, stort grattis! :banana:

Ah! Inget går upp mot att vakna 04.50 av ljudet av en hund som tänker spy i sängen. :crazy:
Tur att jag var klarvaken på direkten och hann putta ner henne på golvet. Jag hade inte varit jättesugen på att sanera sängen...
Nu kan jag inte somna om pga adrenalinet efter mitt blixtsnabba ninja-move.

Det här är verkligen något varje djurägare kan identifiera sig med :D

Just landat på hotellrummet på Slipen i Fiskebäckskil. Jag var bland de första som fick välja rum och receptionisten hintade fint om att jag skulle ta nummer 8 och wow! Stora fönster med utsikt över vattnet. Soffa och 2 fåtöljer. Detta rum var stort och lyxigt.
Konferens med jobbet. Härliga kollegor och fantastisk mat.
Har tagit en lång varm dusch och bara njutit.

Nu gör jag sista påsbytet innan jag ska gå till sängs
Skaftö :heart hälsa från mig. Vi hade hus i Grundsund förut :)

Fredag och två veckor till 17 dgr ledigt.
Måttot idag att göra mitt jobb och inte alla andras.
IMG_1868.webp

Sovit ok.
Har satt iordning tvätt som ska tvättas i morgon, en kasse kläder. Funderar på att ta lite sängkläder också så jag får undan lite men brukar få så ont av att hänga tvätten så vet inte …
Ätit en gurka till frukost, den hade börjat bli mjuk och vill inte slänga.
Funderar även på att skriva brev, fick nya brevpapper igår 😍 , två är med Diddl, så har nu tre med honom i samma storlek, gillar att ha olika motiv men samma tema i samma brev.
Min nya brevvän i USA verkar rolig, h*n skrev att h*n hatar att bo där h*n bor, bla för att delstaten är ”hotter than satans ass crack”. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 421
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 978
Svar
1 296
· Visningar
35 972
Senast: sthu
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka